images/stories/logosait_new.jpg

 

Репортаж


Котельні у Тернополі термомодернізують за Європейським досвідом

Четвер, 02 березня 2017, 07:57

Заступник міського голови Владислав Стемковський та директор КП «Тернопільтеплокомуненерго» Андрій Чумак розповіли про впровадження у Тернополі програми модернізації системи гарячого водо- та теплопостачання, яка триватиме до 2020 року.

«Програма передбачає максимальну диверсифікацію джерел постачання енергоресурсів, тобто необхідно вжити усіх заходів, щоб максимально відмовлятися від споживання газу. Ми повинні розуміти, навіть якщо газ надходить до нас із країн Західної Європи, то у більшості випадків цей газ також надходить з Росії, – розповідає Владислав Стемковський. – Наступне завдання, яке зазначене у програмі – це зменшення споживання енергоресурсів на рівні кінцевого споживача. Тобто ми не говоримо про те, що потрібно споживати менше, а кажемо, що потрібно споживати стільки, скільки необхідно. Саме для цього у навчальних закладах міста декілька років тому були встановлені індивідуально-теплові пункти (ІТП) з погодним терморегулюванням».

Владислав Стемковський додає, що важливими кроком є термомодернізація будівель у місті. Завдяки фахівцям Світового банку Тернопіль отримав техніко-економічне обґрунтування, відповідно до якого планує здійснити термомодернізацію 94 об’єктів соціальної сфери міста та зменшити споживання теплової енергії вдвічі.

Четвертим кроком є облаштування приладів обліку теплової енергії у будинках. Проте, в умовах хаотичного відключення від систем централізованого теплопостачання, яке спостерігалося декілька років тому, встановлювати прилади обліку тепла без облаштування ІТП буде нераціонально. Тому місто працює над тим, щоб максимальна кількість будівель була обладнана ІТП.

Директор КП «Тернопільтеплокомуненерго» Андрій Чумак пояснює, що диверсифікація видів палива – це одна з необхідних умов існування централізованого постачання у Європі. І саме на європейські норми орієнтується Тернопіль під час будівництва та модернізації котелень.

«Над проектом будівництва котелень на альтернативних видах палива ми працюємо уже більше року. Зараз ми будуємо сім котелень, щоб замістити на 10-12% споживання природнього газу альтернативними видами палива, – розповідає Андрій Чумак. – Зазначу, що ми обирали такі технології, які дозволяють на одному котельному агрегаті використовувати два-три види палива».

Андрій Чумак наголошує, що кожна котельня проходить процедуру вимірювання викидів і повинна отримати екологічний дозвіл на викиди. Цю процедуру успішно пройшли вже дві котельні. Цими днями фахівці перевіряють третю котельню і поки не висловлювали жодних зауважень.

«Таку ж процедуру перевірки систематично проходять і ті котельні, які використовують газ, - каже директор КП «Тернопільтеплокомуненерго». – Цього року на котельні на вул. Київська була небезпека, що вона не отримає дозвіл на викиди після спалювання газу. Тому ми дали гарантії, що вкладемо кошти у модернізацію котельню і зменшимо викиди».

Щодо ситуації, яка зараз склалася з переобладнання на альтернативні види палива котельні на Київській, то на даний час усі роботи були призупинені до отримання висновків спеціальної комісії.

«У Тернополі на нових котельнях ставлять дороге обладнання з якісними системами очищення, які відповідають європейським нормам, – додає Андрій Чумак. – Адже європейські та світові структури, які надають кредити та гранти підприємству, вимагають прописувати у документації ті екологічні норми, які діють у Європі, проте досі не чинні в Україні. А це підвищує якість виробництва теплової енергії і забезпечує екологічну безпеку в місті».

 

ЧЕСНО навчить місцевих депутатів заповнювати е-декларації

Четвер, 02 березня 2017, 07:38

Громадський рух ЧЕСНО запускає всеукраїнську просвітницьку кампанію “Лайфхак: як заповнити е-декларацію депутату місцевої ради”.


Тренінг для депутатів Тернопільської міської ради відбудеться 7 березня о 10:00 в сесійній залі Тернопільської міської ради.
Тренінг для депутатів Тернопільської обласної ради відбудеться 7 березня о 13:00 в 532 кабінеті обласної ради.


В процесі подання е-декларацій з осені 2016 року (згідно із Законом про запобігання корупції) декларанти скаржилися на складність форми, відсутність чітких інструкцій із її заповнення та допускали чимало помилок. Вже до 1 квітня е-декларації подадуть депутати всіх місцевих рад (сільські, селищні, міські, районні в містах, районні, обласні) та посадові особи місцевого самоврядування 1-7 категорій


Для вирішення проблеми був обраний формат 2-годинного тренінгу, які відбудуться у 24 містах України за підтримки Програми розвитку ООН. Сама методика тренінгу розроблена спільно з ПР ООН, та на основі роз’яснень Національного агентства з питань запобігання корупції.


Після навчання місцевих депутатів активісти кампанії “Стеж за грошима” Громадського руху ЧЕСНО системно проаналізують близько 1200 декларації депутатів міських рад 24 обласних центрів на предмет порушень та фактів подання недостовірної інформації. Кампанія реалізується за фінансової підтримки Національного демократичного інституту міжнародних відносин.



Додатково:


Громадський рух ЧЕСНО понад 5 років бореться за прозорість, відкритість та підзвітність роботи депутатів всіх рівнів. У 2012 р. ЧЕСНО провів кампанію “Фільтруй Раду”, однією зі складових якої була вимога декларацій нардепів. Якщо на початку ініціативи активістам вдалося отримати лише 12 паперових декларацій, то вже в 2014 р. майже всі декларації народних депутатів були оприлюднені на сайті Верховної Ради.


У 2015 р. ЧЕСНО запустив кампанію “Стеж за грошима” з моніторингу статків та доходів депутатів місцевих рад. Ключовими здобутками кампанії стало оприлюднення  депутатських декларацій у Тернополі, Івано-Франківську та Львові.


Активісти ЧЕСНО розробили унікальний продукт “Багатії та злидні” місцевих рад, де аналізували декларації топ-5 найбагатших та найбідніших депутатів у раді. За цією методикою проаналізовано декларації депутатів 7 міських рад обласних центрів.


Після публікації е-декларацій восени 2016 р. аналітики ЧЕСНО проаналізували статки народних депутатів Прикарпаття та Буковини та оприлюднили загальний огляд статків народних обранців.


Розклад заходів у інших містах:


“Лайфхак: як заповнити е-декларацію депутату місцевої ради”


Місто

Дата

Місто

Дата

Київ

2-3 березня

Миколаїв

6 березня

Вінниця

13 березня

Одеса

15 березня

Дніпро

6 березня

Полтава

3 березня

Слов'янськ

6 березня

Рівне

13 березня

Житомир

2 березня

Суми

2 березня

Запоріжжя

7 березня

Тернопіль

7 березня

Івано-Франківськ

2 березня

Ужгород

10 березня

Кропивницький

14 березня

Харків

10 березня

Сєвєродонецьк

7 березня

Херсон

7 березня

Луцьк

14 березня

Хмельницький

2 березня

Львів

7 березня

Черкаси

13 березня

Чернівці

2 березня

Чернігів

10 березня


Посвідчення заповітів

Вівторок, 28 лютого 2017, 15:25

У відповідності зі статтею 1233 Цивільного кодексу України (надалі ЦК України) заповітом є особисте розпорядження фізичної особи на випадок своєї смерті. Тобто заповіт являє собою вчинений відповідно до вимог закону документ, що містить у собі одностороннє особисте розпорядження спадкодавця на випадок своєї смерті стосовно порядку передачі його майна на користь певних осіб.

Зазвичай заповіт складається однією особою. Проте ЦК України не забороняє складення так званого спільного заповіту. До нього, зокрема, належить заповіт подружжя (ст. 1243 ЦК України).

Закон визначає певні вимоги щодо особи заповідача. Право на заповіт має фізична особа з повною цивільною дієздатністю (ст. 1234 ЦК України). Заповідач має розуміти значення своїх дій і їх наслідки, тому забороняється протиправний вплив на свідомість людини під час складення заповіту. У зв’язку з цим існує правило, відповідно до якого право на заповіт здійснюється заповідачем особисто, а вчинення заповіту через представника не допускається.

Заповідач визначає зміст заповіту та його основні положення. Заповідач має право:

- призначити коло спадкоємців;

- визначити обсяг спадщини;

- зробити заповідальний відказ;

- покласти на спадкоємців інші обов’язки;

- скласти заповіт з умовою;

- підпризначити спадкоємця, якщо основний спадкоємець помре до відкриття або в момент відкриття спадщини (одночасно із спадкодавцем). Заповідач також має право скасувати або змінити заповіт. У цьому полягає свобода заповіту.

Визначаючи коло спадкоємців, заповідач може призначити своїми спадкоємцями одну або кілька фізичних осіб. Спадкоємцями можуть бути названі будь-які учасники цивільних відносин – фізичні та юридичні особи, держава, територіальні громади, Автономна Республіка Крим. Водночас заповідач може без зазначення причин позбавити права на спадкування особу (осіб), яка є його спадкоємцем за законом. Проте право спадкодавця у цьому питанні має деякі обмеження.

Закон визначає коло осіб, які мають право на обов’язкову частку у спадщині (ст.. 1241 ЦК України). До таких осіб належать: малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти; непрацездатна вдова (вдівець); непрацездатні батьки спадкодавця. Обов’язкова частка складає половину частки, яка належала б кожному з них у разі спадкування за законом.

Заповіт має бути складений у письмовій формі, підписаний особисто заповідачем, із зазначенням місця і часу складення заповіту. Якщо заповідач унаслідок фізичної вади, хвороби або з будь-яких інших причин не може власноручно підписати заповіт, за дорученням заповідача він може бути підписаний іншою особою за правилами, викладеними в  главі 3 розділі II Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України від 22.02.2012р., зі змінами. На бажання заповідача, а також у випадках, якщо заповідач через фізичні вади не може сам прочитати заповіт, посвідчення заповіту має відбуватися при свідках.

При посвідченні заповіту від заповідача не вимагається подання доказів, які підтверджують його право на майно, що заповідається, згідно вимогам ст.56 Закону України «Про нотаріат».

Заповіт має бути складений так, щоб розпорядження заповідача не викликало незрозумілостей чи суперечок після відкриття спадщини.

Нотаріус при посвідченні заповіту зобов’язаний роз’яснити заповідачу зміст статті 1241 ЦК України про право на обов’язкову частку у спадщині, зміст статті 1307 ЦК України щодо нікчемності заповіту на майно, яке є предметом спадкового договору та статті 1254 ЦК України про право заповідача на скасування та зміну заповіту.

Для більш повного і всебічного захисту інтересів заповідача і збереження таємниці заповіту передбачається можливість складення секретного заповіту, який посвідчується нотаріусом без ознайомлення з його змістом.

Особливий порядок посвідчення нотаріусом секретного заповіту робить неможливим передчасне ознайомлення з його змістом будь-якої особи. Секретний заповіт оголошується нотаріусом лише після смерті заповідача і відкриття спадщини.

Заповіти, складені та посвідчені, змінені або скасовані в установленому законодавстві порядку, підлягають обов’язковій реєстрації у Спадковому реєстрі у порядку, установленому Положенням про Спадковий реєстр.

Інваліди 1 та 2 групи звільняються від сплати державного мита за посвідчення заповіту та його реєстрацію у Спадковому реєстрі.

 

 

Головне територіальне управління юстиції

у Тернопільській області

 

 

 

Комунальні служби ліквідовують глибокі вибоїни на дорогах Тернополя

Вівторок, 28 лютого 2017, 09:37

Впродовж останніх декількох днів комунальні служби Тернополя проводять ліквідацію глибоких вибоїн на дорогах міста. Начальник відділу технагляду Олег Вітик звертає увагу водіїв, що це ще не поточний ремонт дорожнього покриття, а лише превентивні заходи для забезпечення нормального проїзду автотранспорту.

«У попередні дні, коли були несприятливі погодні умови, ми використовували відходи від холодного фрезерування. Тобто ми використовували безкоштовний матеріал, відходи, яким засипали глибокі вибоїни, - розповідає Олег Вітик. – Зараз, коли на дворі підвищилася температура повітря, ми почали використовувати бітумну суміш, яку можна використовувати при високій вологості».

Цими матеріалами комунальні служби проводять ліквідацію глибоких вибоїн на вул. 15 Квітня, Універсаму, тощо. Сьогодні бригади працюватимуть на вул. Живова, Тарнавського, 15 Квітня, Коновальця, тощо.

«Ми плануємо за декілька днів ліквідувати всі глибокі ями і при сприятливих погодних умовах приступити до поточного ремонту тернопільських доріг. Для цього середньодобова температура повітря повинна становити +5 градусів», - додає начальник відділу технагляду.

Тернополян просять повідомляти про незадовільний стан дорожнього покриття в управління житлово-комунального господарства за телефоном 52-58-48.

Соціальні послуги жителів інших населених пунктів у Тернополі повинні фінансуватися з районного бюджету

Вівторок, 28 лютого 2017, 09:35

Рішення «Про взаємовідносини з об’єднаними територіальними громадами (іншими органами місцевого самоврядування) у сфері надання послуг» прийняли депутати на черговій сесії міської ради. Зі слів міського голови Сергія Надала, це рішення важливе для того, щоб районний бюджет фінансував соціальні послуги, які отримують у Тернополі мешканці інших населених пунктів.

«Багато мешканців з інших населених пунктів відвідують навчальні заклади у Тернополі та лікуються у міських медичних установах, які утримуються виключно за кошти міського бюджету. Тому було розраховано фінансові нормативи вартості цих послуг і депутати прийняли рішення розіслати відповідні звернення до об’єднаних територіальних громад та сільських рад, проінформувати їх про цю вартість з метою, щоб вони уклали угоду про міжбюджетні трансферти, - розповідає очільник Тернополя. – Це означає, що за ці соціальні послуги, які люди з інших населених пунктів отримують у Тернополі, повинні платити з районного бюджету. Адже ми не можемо за кошти бюджету нашого міста оплачувати соціальні видатки людей, які тут не проживають».

 

Сторінка 1074 з 1451

«ПочатокПопередня1071107210731074107510761077107810791080НаступнаКінець»
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер