images/stories/logosait.jpg

 

"Ешафот" по-тернопільськи: "Основи християнської етики" у школах Тернополя. Доля предмета визначена

Незвичайний ажіотаж у Тернополі та за його межами, у вигляді як обурень, так і схвальних вигуків, викликала запропонована тернополянкою тема… стосовно виключення з системи шкільної освіти одного з навчальних предметів – «Основи християнської етики». Активне обговорення в мережі Інтернет, місцях скупчення людей породила внесена на розгляд Тернопільської міської ради електронна петиція Тетяни Семусь, яка й спричинила розголос у всього міського, і не тільки, населення.

Підставою надсилання жінкою петиції «Про відокремлення освіти від релігії (щодо дотримання у закладах освіти вимог ст. ст. 15, 23, 35 Конституції України, ст. 6 Закону України «Про освіту» та ст. 6 Закону України «Про дошкільну освіту») на офіційний веб-сайт Тернопільської міської ради, як випливає зі змісту петиції, слугувало порушення конституційних норм та недотримання положень чинного законодавства України в галузі освіти. Двісті п’ятдесят голосів, необхідних для початку розгляду петиції, остання набрала протягом, всього-на-всього, чотирьох днів.

Тож, чим же завершилася «епопея» у вигляді вирішення питання «бути чи не бути?» донедавна ще шкільному навчальному предмету – християнській етиці?.. А увінчалася вона тим, що виконавчий комітет Тернопільської міської ради згадану електронну петицію щодо скасування навчальної дисципліни «Основи християнської етики» попросту відхилив. Як зазначено на офіційному веб-сайті міської ради, рішення про відхилення  петиції прo вiдмiнy вивчeння xриcтиянськoї eтики y шкoлaх було прийнято на основі думки більшості: із врахуванням численної кількості звернень громадян міста та області, які надійшли на адресу міської ради із закликом не підтримувати петицію. Про це повідомив на своєму брифінгу міський голова Тернополя – Сергій Надал. До того ж, констатував він, освоєння дисципліни із вивчення християнських моральних чеснот – факультативне, а тому змушувати дітей вивчати її – так чи інакше – ніхто не має права. А ще, поява такого предмета у шкільних навчальних закладах як «Основи християнської етики» – ініціатива територіальної громади, проінформував мер міста. З його слів, уроки вивчення християнських цінностей у школах Тернополя почали викладати ще з часів проголошення незалежності України, предмет спрямований на правильне виховання учнів – виключно у дусі добра. Сергій Надал відмітив, що, як фактор становлення українців, важливість християнства для української нації є зрозумілою.

Підсумовуючи викладене, навчання дітей основ християнської етики у школах Тернополя не відміняють. Як і раніше, учні зможуть відвідувати уроки на добровільних засадах, з правом на це вибору: бути присутніми на них чи ні.


Софія Пасічник


Банер