Відмова в державнй реєстрації та скасування рішення про державну реєстрацію статуту територіальної громади
Вівторок, 10 квітня 2018, 08:00
Відповідно до ч.3 статті 19 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР від 21.05.1997, підставою для відмови в державній реєстрації статуту територіальної громади може бути його невідповідність Конституції та законам України. Відмова в реєстрації статуту територіальної громади може бути оскаржена в судовому порядку. На цей момент це єдина підстава для відмови в державній реєстрації статуту територіальної громади.
Абзацом 2, пункту 7 «Положення про державну реєстрацію статутів територіальних громад» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 №1150(далі - Постанова), визначено процедурний аспект, де вказується, що Орган, який здійснює реєстрацію статуту, не пізніше наступного робочого дня після прийняття рішення про відмову в реєстрації статуту надсилає таке рішення до центру надання адміністративних послуг, що здійснював прийняття відповідних документів, для видачі його заявникові.
Щодо скасування рішення про державну реєстрацію статут територіальної громади, то в цьому випадку, у пункті 7 Поставни передбачено наступні підстви:
а) у разі подання письмової заяви про це сільського,
селищного, міського голови за наявності відповідного рішення
представницького органу місцевого самоврядування;
б) на підставі рішення суду.
Процедурно, скасування реєстрації статуту здійснюється шляхом виключення його з реєстру, про що в десятиденний термін повідомляється представницький орган місцевого самоврядування та відповідний орган державної статистики.
Головне територіальне управління юстиції
у Тернопільській області