images/stories/logosait.jpg

 

У Тернополі стартувало дводенне засідання Секції Асоціації міст України з питань освіти

11 квітня у приміщенні Тернопільської міської ради розпочала свою роботу секція Асоціації міст України з питань освіти. Захід проводиться в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізується спільно з  Агентством США з міжнародного розвитку.

Учасниками засідання є представники Кабінету Міністрів та Верховної Ради України, начальники управлінь і відділів місцевих рад з питань освіти, представники територіальних громад та міст-членів Асоціації міст України (АМУ), а також експерти у галузі освіти з України і Республіки Польщі. Привітали гостей Секції міський голова Тернополя Сергій Надал, начальник  управління  освіти  Первомайської міської  ради,  голова  Секції  Асоціації  міст України з питань освіти Галина Остапенко та аналітик з питань освіти Аналітичного центру Асоціації міст України, кандидат педагогічних наук Людмила Мозгова.

У перший день роботи Секції присутні на засіданні обговорили проблеми галузі освіти на місцях, а під час круглого столу експерти формували пропозиції щодо необхідності внесення змін до чинного законодавства України.

Звертаючись до присутніх з вітальним словом, Сергій Надал висловив подяку Асоціації міст України за організацію цього важливого заходу у Тернополі та відзначив, що це - ще одна чудова нагода поспілкуватися та обмінятися досвідом і кращими практиками, і як результат,  обрати спільні шляхи вирішення проблем в освітній галузі.

«Мені дуже приємно сьогодні бачити таку кількість провідних експертів у галузі освіти в нашому місті, і це не випадково, адже Тернопіль уже два роки поспіль посідає II місце В Україні за результатами ЗНО - а це є високим показником спільної роботи освітян та міської влади, - наголосив Сергій Надал. – Тернопіль також має позитивний досвід у використанні міжбюджетного трансферту для потреб галузі освіти, завдяки яким місто отримує 2 млн. грн від навколишніх громад, і ці кошти спрямовуються на виплати зарплати працівникам тернопільських закладів освіти. Також в місті успішно реалізовується Громадський бюджет, багато проектів якого подаються та виграються освітянами, і завдяки цьому є можливість оновлювати матеріально-технічну базу в школах та закуповувати необхідне устаткування і спортивне спорядження. Окрім того, у Тернополі реалізовують муніципальне замовлення, коли місто за рахунок бюджетних коштів сплачує за навчання працівників комунальних дошкільних навчальних закладів, що є певним стимулом для тернополян залишатися і працювати тут. А після приєднання до Тернополя восьми населених пунктів і створення Тернопільської міської територіальної громади, у нас збільшилася кількість навчальних закладів».

Розповідаючи про інноваційний досвід діяльності освітньої галузі Тернополя, міський голова також зазначив про успішну роботу інклюзивно-ресурсного  центру, що функціонує як для дітей з міста, так і з ближніх населених пунктів, та наголосив, що у 2019 році у Тернопільській МТГ розпочнеться масштабний проект – комплексна термомодернізація понад 80-ти закладів освіти. Не оминув міський голова і типових проблем галузі освіти, що спостерігаються як у Тернополі, як і у інших регіонах України. В основному, вони стосуються співфінансування галузі з державного та місцевого бюджетів – а це і недосконала формула розрахунку освітньої субвенції, і передача фінансування профтехосвіти на місцевий бюджет, і відсутність повноцінного фінансування Нової української школи.

Банер
Банер
Банер