У центрі уваги – музейна педагогіка
Понеділок, 02 грудня 2019, 09:21
Інноваційні пошуки освітян поширюються різноманітними методологічними векторами, спрямовуються на застосування ефективних форм і методів та оновлення змісту навчально-виховної роботи. Саме у такому контексті науково-педагогічні працівники кафедри української філології та суспільних дисциплін Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім..Тараса Шевченка спільно з фахівцями відділу освіти Кременецької райдержадміністрації та Кременецького краєзнавчого музею провели навчально-методичний семінар із проблем музейної педагогіки. Участь взяли вчителі суспільствознавчих дисциплін загальноосвітніх шкіл району.
Під час семінару йшлося про роль музейної педагогіки в методичному забезпеченні вивчення суспільних дисциплін у загальноосвітній школі, ефективні засоби візуалізації та організації процесу освоєння історичних знань учнями загальноосвітньої школи на уроках із застосуванням методів музейної педагогіки, теоретико-методологічні можливості локальної історії у поглибленні світоглядних знань учнів, у розумінні й усвідомленні ними загальнонаціональних історичних процесів через призму історичного розвитку рідного краю.
Кандидат історичних наук, доцент Олександр Соловей запросив учителів-суспільствознавців до роботи над темою «Екскурсія як джерело знань і формування історичних компетентностей школярів». Виступ науковця був цікавим і корисним ще й у тому плані, що сам доповідач з особистого практичного досвіду знає специфіку і завдання, форми і методи роботи екскурсовода, особливості та прийоми використання матеріалів музейних фондів у навчальній роботі та позанавчальних виховних заходах.
Тему «Музей навчального закладу як кластер освітянських ідей» презентувала кандидат історичних наук, доцент кафедри Галина Сеньківська. Як фахівець-дослідник музейної справи та краєзнавства вона побудувала свою розмову з учителями-практиками на матеріалах Музею історії академії, що було особливо актуальним з огляду на відзначення 200-ліття становлення вищої освіти на Півдні Волині.
Керівник Центру краєзнавства і туризму, доктор історичних наук Ірина Скакальська та її колега, кандидат філософських наук Олена Мороз розкрили змістово-методологічну суть і навчально-виховне значення освітньо-культурного тандему «музей – школа» на конкретних матеріалах виставково-музейних структур академії: Кімнати-музею художника Ростислава Глувка, Етнографічної світлиці та Центру вивчення польської культури.
На завершальний етап роботи навчально-методичного зібрання в експозиційні зали Кременецького краєзнавчого музею учасників семінару запросив його директор Андрій Левчук, який підготував практичний кейс із музейної педагогіки.