images/stories/logosait.jpg

 

Шоу має зупинитися: як світ реагує на вбивство афроамериканця в США

Нещодавні події в США шокували весь світ.

46-річний афроамериканець Джордж Флойд помер у понеділок, 25 травня, після того, як поліцейський при його затриманні застосував задушливий прийом.

Автомобіль Флойда зупинили нібито для перевірки інформації про використання фальшивих банкнот.

Поліцейські заявляли, що Флойд нібито чинив опір арешту, на нього наділи наручники, а потім "помітили, що йому зле".

Опубліковане в інтернеті відео починається вже з моменту, коли поліцейський наступає коліном на шию затриманого.

Флойд говорив, що не може дихати, перехожі закликали поліцейського перестати його душити. За деякий час чоловік перестав рухатися – до лікарні його привезли вже мертвим.

Після інциденту протести в США охопили всю країну.

46-річний афроамериканець Джордж Флойд помер у понеділок, 25 травня, після того, як поліцейський при його затриманні застосував задушливий прийом.

Відзначається, що в деяких містах протести були мирними, однак у деяких – руйнівними.

У Детройті в ході протестів застрелили 19-річного хлопця. Поліція повідомила, що постріл у натовп протестуючих був проведений невідомою людиною з сірого Dodge Durango, жертва пізніше померла в лікарні.

У Міннеаполісі поліція затримала ряд людей, які ігнорували накази про розгін акції протесту.

Повідомляється, що в співробітників правоохоронних органів стріляли, проте вони не постраждали. За даними ЗМІ, поліція застосовувала сльозогінний газ і гумові кулі для розгону натовпу.

Окрім масових протестів суспільство намагається відреагувати на цей прояв расизму й у соціальних мережах хештегом #blackouttuesday ("Вівторок день блекауту").

Так відомі бренди й знаменитості світу висловлюють солідарність із протестами на підтримку темношкірого населення.

Наприклад, Twitter замінив свою синю пташку на чорну, а обкладинку профілю на чорне тло.

 

 

Відомий бренд спортивного взуття Nike оприлюднив ролик із гаслом "Don’t Do It" ("Не роби цього") — на противагу своєму фірмовому "Just Do It".

 

2 червня топкерівниці музичних лейблів Atlantic Records і Platoon — Джаміла Томас і Бріана Аґеманґ закликали музичну індустрію підтримати їхній флешмоб "The Show Must Be Paused" ("Шоу має зупинитися").

Це відзеркалює рядок відомої пісні Queen "Show Must Go On" (Шоу має тривати).

Так вони закликали знаменитостей поширювати інформацію про протести й допомогу афроамериканцям просто посеред робочого тижня.

 

 

Не проходять повз флешмобу й українці.

"Коли я пишу це, гештеґ #blackouttuesday має понад 23-мільйонне поширення за неповну добу.

Щогодини додається понад мільйон.

Уся моя інстаграм стрічка не супер-велика, але, на відміну він фб, доводі міжнародна  буквально чорна: музеї та мистецькі інституції, театри, фестивалі, митці та публічні люди з різних країн, а також музиканти і музична індустрія загалом, з якої все і почалось, зупиняють на день всі онлайн активності. Лише чорний квадрат як символ солідарності.

Так само, хоч і менше, на фейсбук.

Так, можливо ми не можемо зробити багато або взагалі нічого не можемо зробити просто зараз, але ми можемо бути солідарні.

Ми можемо keep the message going, пише на своїй сторінці у Facebook співкураторка проєкту CULTUREESCAPES.

І якось мені дуже сумно, що в цьому чорному морі майже немає моїх українських френдів. Українська стрічка переважно живе своїм нормальним, звичайним життям. Час від часу дивуючись, чому світу немає діла до наших проблем", додає вона.

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер