images/stories/logosait.jpg

Мобільний лекторій з фізики для слухачів МАН

0

45 слухачів Теребовлянської та Тернопільської філій обласного відділення МАН взяли участь в онлайн науковому проєкті «Екзопланети: трохи далі, ніж Марс». Доповідачем виступив кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри фізики ТНТУ ім. І. Пулюя Юрій Скоренький.

Учасники зустрічі мали змогу ознайомитись із планетами, які знаходяться за межами Сонячної системи; методом Доплера, більше відомим як явище спектрометричного вимірювання радіальної швидкості зірок. Учасники лекторію дізнались, що у 1995 р. була відкрита перша екзопланета поблизу зорі головної послідовності.

Юрій Любомирович відзначив і нобелівських лауреатів, які займалися вивченням екзопланет. Нобелівську премію 2019 року з фізики було вручено Мішелю Майору і Дідьє Квелоцу за відкриття екзопланети, яка обертається навколо зірки сонячного типу.

Щороку продовжується пошук нових планет. Навіть є ціла система з переліком екзопланет, які вже відкриті. Цікавим виявився матеріал  про чорні діри. І, як зазначив спікер зустрічі Юрій Скоренький,  Всесвіт розширюється з прискоренням.
У Тернопільському обласному відділенні Малої академії наук України сподіваються, що мобільні лекторії зацікавлять учасників та сприятимуть вивченню космології.