images/stories/logosait.jpg

 

Як сказати своєму босові, що у вас занадто багато роботи

Вам здається, що ви занадто багато працюєте? У тексті "Живете на роботі? Як зрозуміти, що ви перепрацьовуєте" ми описали сигнали, які допоможуть визначити, чи це справді так.

Якщо ви розумієте, що вас грузить роботою бос, а не ви самі, час з ним поговорити.

Як правильно сказати керівнику про те, що ви працюєте понаднормово, і як знайти баланс між роботою і особистим життям, допомогли зрозуміти MayoClinic та TopResume.

Фото:  IgorTishenko/Depositphotos

Крок 1. Зверніться за порадою

Перш ніж звертатися до свого керівника, знайдіть людину, якій довіряєте. Друга думка може бути надзвичайно корисною, будь то думка колеги, члена сім'ї або друга.

Будьте чесні з цією людиною і з собою.

Поставте запитання:

  • "Чи реалістичний цей графік?",
  • "Чи правильно я розпоряджаюся своїм часом?"

Мета полягає в тому, щоб кинути виклик самому собі і дізнатися точку зору іншої людини, щоб визначити, чи дійсно ви перевантажені роботою.

Іноді прикрий факт полягає в тому, що вам просто доводиться працювати більше, ніж хотілося б. Це стає проблемою, коли робота починає руйнувати ваше особисте життя.

Якщо в кінці цієї ​​розмови ви виявите, що справді перевантажені, спершу подумайте про способи вирішення проблеми самостійно. Якщо ви вже випробували все можливе, вам потрібно перейти до кроку №2.

Крок 2. Проведіть чесну зустріч

Якщо ви зробили все можливе, щоб зменшити надмірне робоче навантаження, але все ще тонете в завданнях, пора проконсультуватися зі своїм керівником.

Щоб підготуватися, окресліть свій список завдань.

Невелике попередження при цьому: не будьте дріб'язковими. Вам не потрібно говорити про такі обов'язки як перевірка електронної пошти або відповідь на повідомлення – це повинен робити кожен. Просто перерахуйте поставлені перед вами завдання.

Під час цієї зустрічі будьте чесні. Попросіть вашого керівника допомогти вам розставити пріоритети.

Крок 3. Перегляньте своє використання часу

На тій же зустрічі з керівником ще раз оцініть, скільки вам потрібно часу на виконання обов'язків.

Запитайте, на які терміни розраховує бос. Так ви зрозумієте, наскільки ваш робочий розпорядок відрізняється від того, як уявляє собі це керівник.

Крок 4. Розставте пріоритети для завдань

На цьому етапі ви вже склали список своїх завдань. Наступного разу, коли ваш керівник вирішить дати вам ще одне завдання, запитайте: "Як це повинно поєднуватися з моїм поточним завданням?"

Нехай ваш менеджер побачить, що у вас все розплановано. Для нього це може бути сигналом того, що у вас і так багато справ. І тепер ви будете знати, що треба зробити насамперед, а що – пізніше.

Крок 5: Скажіть "ні"

Якщо ви просто не можете впоратися з іншим завданням, а ваш керівник не може чи не хоче цього зрозуміти, вам потрібно навчитися говорити "ні".

Якщо ви відноситися до того типу людей, які завжди кажуть "так", особливо на роботі, спочатку це буде незручно. Однак є стратегії, як говорити "ні" босу.

Стратегія №1: купіть собі час. Коли ваш керівник просить вас зайнятися ще одним проєктом, виграйте час, перш ніж відразу прийняти рішення.

Навіть якщо ви знаєте, що не можете впоратися ще з однією справою, витратьте декілька годин, щоб "обміркувати" його. Це здається більш продуманим, ніж відразу сказати "ні".

Скажіть що-небудь на зразок: "У мене зараз зараз справді багато справ. Я можу повідомити вам сьогодні вдень, чи зможу це зробити".

Стратегія №2: Надайте випереджаюче рішення. Постарайтеся запропонувати альтернативний спосіб виконати завдання, не перевантажуючи себе.

Можливо, навантаження у вашого колеги трохи менше, і він зможе допомогти (але про це спершу варто порадитися з ним). Навіть якщо пропоноване вами рішення не є відповіддю на проблему, ви щонайменше здаєтеся активним і пропонуєте альтернативу.

Якщо ваш бос вас не чує, варто задуматися про те, що час звільнятися з роботи.

 

Як знайти баланс між роботою та особистим життям?

Встановіть кордони

Керуйте своїм часом. Дайте собі достатньо часу, щоб все зробити. Не перевантажуйте себе.

Навчіться говорити "ні". Оцініть свої пріоритети на роботі і вдома і постарайтеся скоротити список справ, які вам не подобаються чи з якими ви не можете впоратися.

Коли ви перестанете брати завдання через помилкове почуття обов'язку, у вас буде більше часу на важливі для вас справи.

Відстороніться від роботи. Робота з дому або часте повернення до неї, коли ви вдома, може змусити відчувати, що ви завжди на роботі. Це може привести до хронічного стресу.

Якщо ви працюєте з дому, одягайтеся для роботи і, якщо можливо, виділіть окреме місце.

Після закінчення дня змініть одяг, прогуляйтесь, або займіться чимось зі своїми дітьми.

Розгляньте свої варіанти. Запитайте роботодавця про гнучкі години роботи, про інший розподіл роботи тощо. Чим більше ви контролюєте свій робочий час, тим менше ви будете схильні до стресу.

Визначте максимально комфортні рамки для себе. Наприклад, для української підприємиці Наталії Шмігельської оптимальним є відсоткове співвідношення робочого та особистого часу.

У середньому її баланс протягом року виглядає так:

  • 30% – робота,
  • 20% – час на себе, на перезавантаження та відпочинок,
  • 10% – час для розвитку, навчання,
  • 40% – сім'я (але потрібно розділяти час з чоловіком і дітьми).

Ви можете спробувати скласти схожий баланс з урахуванням свого стилю життя.

Турбуйтеся про себе

Розслабляйтеся. Регулярно виділяйте час для занять, які вам подобаються, наприклад для йоги, садівництва або читання.

Хобі допоможе розслабитися, відволіктися від роботи і зарядитися енергією.

Займіться волонтерством. Дослідження показують, що добровільна допомога іншим може поліпшити ваші зв'язки з іншими, а також привести до більшого задоволення життям і зниження психологічного стресу.

Розробіть систему підтримки. На роботі об'єднуйте зусилля з колегами, які можуть прикрити вас і навпаки – у разі виникнення певних обставин.

Зверніться за професійною допомогою. Якщо ваше життя здається занадто хаотичним та напруженим, поговоріть з фахівцем із психічного здоров'я.

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер