images/stories/logosait_new.jpg

 

Як не стати жертвою фінансовоі піраміди.

Фінансові піраміди, користуючись стандартною схемою, обдурили більше мільйона довірливих громадян. На жаль, вони продовжують існувати й нині. Шахраї шукають нові форми обману, при цьому намагаються не рекламувати свою діяльність.

«Пропонуємо заробити»

Зазвичай все виглядає таким чином: приємні молоді люди роздають листівки із запрошенням на високооплачувану роботу. Пропозиція дуже приваблива. У зазначений день і час у великому залі якого-небудь клубу або установи збираються сотні людей, які бажають отримати високооплачувану роботу. Співробітники фірми повідомляють, що їхня компанія займається мережевим маркетингом (називають його при цьому прогресивним видом бізнесу, широко поширеним у світі).

Про мережевий маркетинг багато присутніх зазвичай не мають жодного уявлення. На них обрушується шквал інформації: про величезні заробітки, про котеджі, побудовані співробітниками, про придбані яхти і т. д. Приголомшливі перспективи зачаровують. Для здійснення казки треба всього лише внести до бізнесу фірми кілька сотень доларів і привести з собою ще трьох клієнтів, які теж принесуть таку суму. Тільки після цього гроші потечуть у вашу кишеню. Комусь може пощастить і він, дійсно, отримає якийсь дохід. Але більшість клієнтів залишаться ні з чим.

«Елітний клуб»

Цей вид шахрайства полягає у створенні якихось елітних закритих клубів з метою отримання високого прибутку їх членами, які обов’язково повинні мати респектабельний вигляд і платити високі внески за право вступу та відвідування клубу. Клуби надзвичайно прискіпливо вибирають майбутніх членів. До уваги береться фінансовий стан, сугестивність та готовність вірити бездоказовим заявам. При цьому члени клубу офіційно не купують жодних акцій або облігацій, а оформляють внески як дарування певної суми однієї приватної особи – іншій.

«Духовне просвітництво»

Цей різновид представляє собою поділ фінансової піраміди на кілька спеціалізованих підрозділів, більшість з яких зовні займається законною діяльністю і є офіційно визнаним джерелом отримання прибутку. Важливою відмінною рисою системи є її релігійна спрямованість. Керівники «філій» і найбільш відповідальні посадові особи в них призначалися тільки з найближчих учнів гуру-засновника, що офіційно займається лише духовним просвітництвом. Але фінансова основа системи – звичайна піраміда з виплат премій осіб, які раніше вступили, за рахунок внесків новоприбулих.

«Купи-продай»

Це третя форма маскування фінансової піраміди сьогодні має найбільше поширення і мінімально вразлива в юридичному відношенні. Вона полягає в продажу якихось послуг, які ніколи не будуть надані. У світі близько 4 тисяч тільки великих компаній, які торгують за принципом «з рук в руки». Оборот їх перевищує 300 мільярдів доларів.

Як розпізнати і що зробити?

Існує ряд ознак, за якими не складно визначити фінансову піраміду:

  • у рекламі піраміди гарантується величезна, неправдоподібна прибутковість;
  • у рекламі створюється ореол дуже професійної фінансової організації, принципів роботи якої простому громадянину все одно не зрозуміти - потрібно просто довіряти творцям;
  • організатори фірми-піраміди займаються, в основному, просуванням бренду, дбають про популярність серед населення, про реальні ж проекти нічого не повідомляється;
  • «верхівка» піраміди, як правило, анонімна (хоча бувають і винятки, за яких у піраміди є «перша особа», яка закликає довіряти особисто їй);
  • до участі достатньо мінімальної суми вкладення - таким чином компанія може охвачувати максимальну аудиторію і при розвалі люди легко змиряться з втратою.

Те ж саме можна сказати і про банки, що залучають вклади населення під несподівано високі відсотки. Як правило, це є ознакою підготовлюваного банкрутства і означає, що керівництво банку намагається вирішити особисті фінансові проблеми напередодні банкрутства за рахунок вкладників.

© Офіційний сайт Національної поліції: https://tp.npu.gov.ua/gromadyanam/korisna-informacziya/zapitannya-ta-poradi.html

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер