images/stories/logosait_new.jpg

 

Репортаж


Особливості виконання рішень Європейського суду з прав людини

П'ятниця, 29 липня 2016, 11:38

Виконання рішень Європейського суду з прав людини є специфічним правовим інститутом, відмінним від схем, передбачених для виконання рішень національних судів, а також для визнання й виконання на території України рішень іноземних судів та іноземних недержаних установ. Тому з огляду на міжнародні зобов'язання, передбачені Конвенцією про захист прав людини та основоположних свобод, і наддержавний статус Європейського суду з прав людини установлено й особливі механізми реалізації його рішень.

Рішення Європейського суду з прав людини є обов’язковим для виконання Україною, що передбачається ст. 46 Конвенції про захист прав і основних свобод людини. При цьому, виконанню підлягають ухвали палат Європейського суду з прав людини, які відповідно до п. 2 ст. 44 згаданої Конвенції набули статусу остаточних. Проте, до повноважень Європейського суду з прав людини не входить виконання винесених ним рішень, вони направляються до Комітету міністрів Ради Європи, що покликаний контролювати їхню реалізацію та забезпечувати виплату грошових компенсацій.

Виконання Рішення в Україні здійснюється шляхом: виплати відшкодування, вжиття додаткових заходів індивідуального характеру, вжиття заходів загального характеру.

Першим основним обов’язком держави є виплата сум, визначених Європейським судом як справедливе відшкодування заявникові. Згідно ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» рішення Європейського суду з прав людини виконуються Державною виконавчою службою України. Державна виконавча служба впродовж десяти днів з дня надходження документів відкриває виконавче провадження. Протягом одного місяця від дня відкриття виконавчого провадження за Рішенням Секретаріат Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини надсилає до Державної казначейської служби постанову про відкриття виконавчого провадження, разом із оригінальним текстом і перекладом Рішення. Стадія безпосереднього виконання рішення Європейського суду наступає після оприлюднення офіційного перекладу тексту (опублікування в газетах «Урядовий кур’єр» і «Голос України»). Впродовж десяти днів від дня надходження зазначених документів Державна казначейська служба здійснює списання на вказаний стягувачем банківський рахунок, а у разі його відсутності – на депозитний рахунок Державної виконавчої служби. У цілому, виплата відшкодування має бути здійснена у тримісячний строк із моменту набуття Рішенням статусу остаточного, або у строк, визначений у рішенні. У випадку порушення строку на суму відшкодування нараховується пеня.

Однак виплата справедливого відшкодування – не єдиний обов’язок, що випливає з рішення. На виконання рішення Європейського суду, де встановлено одне або кілька порушень Конвенції, державу-відповідача залежно від обставин справи може бути зобов’язано вжити певних заходів: по-перше, заходи індивідуального характеру на користь заявника, аби припинити незаконну ситуацію і відшкодувати її наслідки, по-друге, заходи загального характеру, (а саме: вжити заходи, передбачені в рішенні Суду про дружнє врегулювання; внесення змін до чинного законодавства та практики його застосування; забезпечення юридичної експертизи законопроектів; інші заходи, які визначаються з боку Комітету міністрів Ради Європи), щоб запобігти подальшим порушенням подібного типу.

 

Перший заступник начальника управління,

представник Урядового уповноваженого

у справах Європейського суду з прав

людини у Тернопільській області Т.В. Вовк

 

Реєстрація податкової накладної має термін

П'ятниця, 29 липня 2016, 08:22

На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений ПКУ термін (п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ)).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН має бути здійснена протягом п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до ЄРПН.

Враховуючи зазначене, реєстрація податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ протягом п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Пунктом 120 1.2 ст. 120 1 ПКУ визначено, що відсутність з вини платника реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю - платнику податку на додану вартість, та розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання тягне за собою накладення на платників податку, на яких відповідно до вимог ст. ст. 192 та 201 ПКУ покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 50 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податковій накладній/розрахунку коригування.

Отже, згідно із загальним правилом реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування, але не пізніше 180 календарних днів від дати їх складання.

 

Відділ організації роботи

Головного управління ДФС у Тернопільській області

За хибні виклики поліцейських штрафуватимуть

П'ятниця, 29 липня 2016, 06:35

З появою поліції на вулицях Тернополя мешканці міста доволі часто звертаються до правоохоронців. Проте, ці виклики є не завжди виправданими, оскільки є люди, які мають бажання лише пожартувати або перевірити роботу поліцейських. Це безумовно є перешкодою для якісної роботи патрульних.

Начальник УПП міста Тернополя Володимир Струк розповів, що хибні виклики часто поступають від людей в стані алкогольного спʼяніння. За необдумані виклики згідно Кодексу адміністративних порушень зловмисник може понести відповідальність за статтею 183 - завідомо неправдивий виклик спеціальних служб. В результаті передбачено штраф - 51 гривня.

В середньому поліцейські отримують близько сотні викликів за день. З них не менше 5 є хибними. Від початку функціювання патрульної поліції вдалось офіційно зареєструвати всього більше двадцяти неправдивих викликів, за які було передбачено відповідальність. Інші випадки складно зареєструвати, тому що повідомляють хибні анкетні дані і не відповідають на дзвінки.

Часто є випадки, коли виклик не відповідає обовʼязкам поліцейських. Наприклад, коли під будинком померла собака і від неї несе неприємний запах, або ж служба в церкві, яка порушує спокій мешщканців тощо. Чимало таких ситуацій трапляється за день. Жартома повідомляють про замінування приміщень, коли до роботи долучають й інші спецслужби. Внаслідок таких дзвінків патрульні втрачають час, який могли б виділити для серйозних випадків, де допомога справді потрібна.

Часто люди скаржаться і на поліцейських. Особливо тоді, коли виписано штраф. Зловмисники це пояснюють тим, що не було відеофіксації і немає доказу правопорушення. Проте поліцейські наголошують, що для адміністративного порушення відео є лише одним із факторів і не є обовʼязковою умовою.

Начальник Тернопільського УПП визнає, що бувають помилки і в роботі поліцейських. Якщо виникли певні суперечності, згідно Конституції України громадянин може захищати свої права у суді.

Олена Сабатюк

 

Отримали запит із податкової? Віднесіться серйозно!

Четвер, 28 липня 2016, 07:32

У діючому законодавстві чітко визначено перелік підстав для направлення суб’єкту господарювання запиту про надання інформації, а також вимоги до його оформлення.

Направлення запитів від податкової інспекції регламентується статтею 73 Податкового кодексу та постановою Кабінетів Міністрів України № 1245 «Про затвердження порядку періодичного подання органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом».

Як інформували в управлінні аудиту Тернопільської ОДПІ, відповідно до п. 73. 3 ст. 73 Кодексу, податкова інспекція має право звернутись до платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про надання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на неї функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується начальником чи заступником начальника податкової інспекції й повинен містити:

1. підстави для надання запиту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;

2. перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;

3. печатку податкової інспекції.

В управління також зазначили, що коли запит податкової інспекції складено з порушенням вказаних вимог, платник податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на такий запит.

Якщо ж звернення від органу ДФС складено у відповідності з встановленим порядком, подавати інформацію, визначену у запиті та її документальне підтвердження платники податків зобов’язані протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, із зазначенням номера й дати запиту, на який надається відповідь.

У разі, якщо платник податків не надає відповідь на письмовий запит податкової інспекції в установлений строк, то в контролюючого органу, відповідно до статті 78 Податкового кодексу, виникає право на проведення документальної позапланової перевірки такого платника.

Детальніше проконсультуватись із даного питання можна у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-10.

Відділ організації роботи Тернопільської ОДПІ

Щоб не втратити субсидії необхідно повідомляти про фінансові доходи

Середа, 27 липня 2016, 07:27

Чимало жителів Тернопільщини мали полегшення на свій гаманець у звʼязку із виплатою субсидії. Через кілька місяців знову проводитимуть перерахунок тим, хто оформив необхідні документи. Це дає змогу економити на щомісячних виплатах. На сьогодні у Тернопільській області субсидії отримують близько двохсот тисяч жителів. Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації прогнозує, що скоро ця цифра може бути збільшена ще на сорок тисяч.

Директор департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації Вадим Боярський розповів, що ті, хто мають бажання та умови оформити субсидію, повинні це зробити якомога швидше. Оскільки найбільший наплив охочих припадає на початок опалювального сезону, через це черги у пунктах прийому документів значні. Саме тому це дасть змогу уникнути втрати часу.

Субсидію назначають з періоду місяця звернення. Зараз цією послугою користуються 194 тисяч жителів Тернопільщини. Після року нарахування субсидії автоматично проводиться перерахунок. Якщо ж у квартирі змінилась кількість осіб, які там проживають, про це необхідно повідомити. Ще однією обовʼязковою умовою є повідомлення про дохід жильців. Чимало випадків було зафіксовано, коли цей факт був повідомлено не правдиво. Внаслідок цього мешканці житла зобовʼязані виплатити кошти, якими користувалися впродовж отримання субсидії. Якщо ж була здійснена покупка на 50 тисяч гривень, субсидію на рік відмінять. Відновити її можна буде лише через рік. У випадку відмови виплати субсидії, звертатися необхідно наступного року.

Олена Сабатюк

 

Сторінка 1122 з 1430

«ПочатокПопередня1121112211231124112511261127112811291130НаступнаКінець»
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер
Банер