Тернопільським підприємцям радять зробити три кроки
Вівторок, 06 листопада 2012, 16:54
Звітність у електронному вигляді – таку форму усе частіше сьогодні обирають платники податків. Податківці переконують, це і швидше, і зручніше. А тим, хто ще вагається, податкова служба нагадує, що потрібно зробити для подання звітності в електронному вигляді. Перший крок – отримання посиленого сертифікату електронного цифрового підпису. Зробити це можна в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.
– Платник податків може скористатися послугами комерційного центру, заплативши за це певну суму грошей. А може скористатися безкоштовними послугами, які пропонує ДПС України. Тобто, отримати цей електронний цифровий підпис у нашому представництві в секторі реєстрації користувачів при ДПС в Тернопільській області, – розповіла заступник начальника управління інформатизації та обліку платників податків ДПС в області Наталя Солтис.
Другим кроком є укладання договору із податковим органом за місцем реєстрації про визнання електронних документів. Цей договір можна укласти, як у паперовому, так і в електронному вигляді.
– Знову ж таки, якщо платник скористався послугами комерційного акредитованого центру сертифікації ключів, цей центр надає йому і таку послугу за відповідну плату щодо направлення і укладання цього договору з податковим органом в електронному вигляді. Якщо платник податків скористався послугами нашого представництва, нашого центру, ця послуга також буде безкоштовна, так як і отримання електронного цифрового підпису, – запевнила Наталя Солтис.
І останнім кроком є отримання програмного забезпечення, яке дозволяє формувати електронну звітність і направляти її податковому органу. Тут у платників податків теж є вибір: скористатися комерційними послугами, або тим програмним забезпеченням, яке податкова служба надає безкоштовно. Одержати його можна або за місцем реєстрації платника податків, або на офіційному сайті ДПС України.
– Платнику податків немає потреби приходити в податковий орган, він може відправити цю звітність з офісу, з домашнього комп’ютера, якщо у нього там встановлене відповідне програмне забезпечення. Якщо це фізична особа-підприємець, на спрощеній системі, скажімо, не кожен має комп’ютер, будь-ласка, центр обслуговування платників податків пропонують робочі місця, де може прийти кожен платник і маючи електронний цифровий підпис сформувати і відправити свою звітність до податкового органу, – додала Наталя Солтис.
До речі, одержання електронного цифрового підпису дозволить у майбутньому не тільки відправляти податкову звітність. З нового року податкова служба планує відкрити «електронний кабінет платника». Тобто, платники податків, маючи електронний цифровий підпис, зможуть отримувати стан розрахунків з бюджетом, довідки в електронному вигляді та спілкуватися зі своїм інспектором в он-лайн режимі.