images/stories/logosait_new.jpg

 

Учениця з Тернополя стане учасницею Всеукраїнських змагань з дебатів

Учениця десятого класу Тернопільської загальноосвітньої школи №28  Софія Костюк днями перемогла у Межрегіональних дебатних турнірах німецько-української ініціативи «Молодь дебатує» і вийшла до півфінальних Всеукраїнських змагань, які проходитимуть навесні 2022 року.

У турнірі змагались учасники з Тернополя, Рівного та Костополя.

Учні дебатували на такі теми: Чи варто ввести обов’язкове використання велошоломів при пересуванні велосипедом та електросамокатом? (8-9 класи). Чи слід скоротити кількість навчальних предметів під час дистанційного навчання? (10-11 класи).

До слова, у цьому році кожен з учасників напередодні дебатних змагань був залучений до навчань з медіаграмотності, в тому числі школярі з Дніпра. Учні відвідали воркшопи за участю німецького режисера-документаліста Маркуса Вельша та журналістки українського інтернет-проєкту «StopFake» Аліни Мосендз. Мета навчань - підвищення якості роботи з інформацією, що є ключовим під час підготовки до дебатів. За результатами навчань, учні створили власні медіапроєкти.

Довідка. «Молодь дебатує» – унікальний освітній проєкт, в якому учні проводять власні аналітичні дослідження з обраної тематики, зустрічаються з провідними експертами, беруть участь у семінарах та згодом змагаються у дебатах.

Учнівські дебати побудовані за методикою «Jugend debattiert», що успішно розвивається в Німеччині на загальнодержавному рівні вже понад десять років. Сотні тисяч німецьких школярів беруть участь в «Jugend debattiert», а на фінал приходить президент Німеччини. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів її автори вперше дозволили використовувати  іноземною мовою в Україні і з 2016 року більше 2000 українських взяли участь в проєкті. Щороку у Всеукраїнському проєкті «Молодь дебатує» беруть участь 70 шкіл в 20 регіонах України.

Основна відмінність від інших форматів дебатів: перемагає той учасник або та учасниця, хто представить в процесі дискусії всі можливі аргументи по темі, використовуючи думки експертів та наукові дослідження. Тема в дебатах завжди формулюється як питання, на яке можна відповісти «так» чи «ні». Але однозначної відповіді немає — аргументи обидвох сторін мають знайти учасникі дебатів. Одне з головних завдань методики — навчити підлітків критичному мисленню та прийняттю зважених рішень.

Більше про проєкт з Розвитку медійної грамотності тут: https://ukraineyouthdebates.de/about-us/our-projects/students-media-literacy-development/

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер