images/stories/logosait.jpg

 

Як мають діяти шкільні вчителі під час повітряної тривоги – розповідають у МОН

З 1 вересня в регіонах, де дозволяє безпекова ситуація, розпочнуть очне навчання у школах, які або мають власне укриття, або воно знаходиться поруч з закладом.

Міністерство освіти та науки на основі рекомендацій Державної служби надзвичайних ситуацій розробило алгоритм дій для вчителів у разі увімкнення сигналів тривоги під час занять.

У закладах освіти мають бути проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:

  • ознайомлення з місцем розташування укриттів, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому;
  • обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття;
  • розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування;
  • встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.
Фото: 160275/Depositphotos

Почувши сигнал повітряної тривоги, учні у супроводі вчителя або відповідальної особи мусять рухатися до укрититя. Після завершення небезпеки та оголошення відбою ця людина організує повернення дітей на уроки, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.

У випадку сигналу небезпеки:

  • відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу;
  • вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття;
  • пересування дітей у приміщенні класи треба організувати двома колонами та швидко залишити кабінет;
  • для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники;
  • для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник;
  • відповідальні особи мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учнів та вчителів, а по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття;
  • учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, повинні самостійно рухатися до найближчого укриття;
  • у середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця;
  • у випадку присутності у класі дітей з особливими освітніми потребами, треба попередньо проводити з ними навчання та бесіди. Необхідно передбачити швидке та спокійне переміщення їх до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП;
  • під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи мають підтримувати дітей, проводити заходи для їх комфортного та спокійного перебування в укритті;
  • після завершення небезпеки та оголошення відбою вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб учасники освітнього процесу виходили з укриттів колонами або групами.

Нагадаємо, якщо у школі немає власного укриття, дорога до до найближчого сховище не може займати більше часу, ніж 10 хвилин. Раніше освітній омбудсмен розповідав, якими мають бути укриття для школярів та вчителів.

Яна Осадчажурналіст

Банер