images/stories/logosait_new.jpg

 

Репортаж


Фахівчиня місцевого центру через суд добилася призначення для внутрішньо переміщеної особи пенсії за вислугу років

Середа, 28 березня 2018, 08:32

4542389 647763318747961 4621061658571636399 n

21 грудня 2017 року до Тернопільського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернувся житель міста Тернополя – внутрішньо переміщена особа. Чоловіку необхідна була правова допомога, щоб оспорити відмову Тернопільського об’єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області (далі – управління ПФ) у призначенні йому пенсії за вислугою років на пільгових умовах за Списком № 1. Представниця заявника Світлана Нужда підготувала та направила адміністративний позов до Тернопільського окружного адміністративного суду про визнання дій управління ПФ неправомірними та зобов’язання врахувати період роботи клієнта з 1988 року по 2015 рік до пільгового стажу для розгляду справи по суті.

Головний спеціаліст місцевого центру Світлана Нужда представляла інтереси чоловіка у суді відповідно до наказу Тернопільського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги від 28.12.2017 року № 141-в/п.

Згідно з вкладишем до трудової книжки чоловік працював в шахтоуправлінні «Шахтарське» електрослюсарем підземним з повним робочим днем під землею з 12.01.1992 по 07.12.1992 та з 20.12.1994 по 22.01.1996; в шахтоуправлінні «Постниківське» ШВО «Шахтарськвуголь» з 29.01.1996 по 20.03.2001 на посадах учня машиніста гірничих виймальних машин з повним робочим днем та електрослюсаря підземного з повним робочим днем в шахті; в ДП ДВАТ «Шахтоуправління «Шахтарське – Глибоке» з 02.04.2001 по 01.10.2015 на посадах електрослюсаря підземного з повним робочим днем під землею, машиніста гірничих виймальних машин з видобутку вугілля з повним робочим днем під землею, учня гірничого робітника очисного забою з повним робочим днем під землею, гірничого робітника очисного забою з повним робочим днем під землею, а тому має право на отримання пільгової пенсії за Списком № 1.

Протоколом № 24 від 27 листопада 2017 року комісії органу ПФ із розгляду спірних питань щодо призначення та перерахунку пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» заявнику відмолено у призначенні такої пенсії через відсутність пільгового стажу та документів, які би такий пільговий стаж підтверджували.

Враховуючи Прикінцеві положення Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та положення ст. 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення» працівники, безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних і відкритих гірничих роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) по видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт і рудників та в металургії, - за списком робіт і професій, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, мають право на пенсію незалежно від віку, якщо вони були зайняті на цих роботах не менше 25 років, а працівники провідних професій на цих роботах: робітники очисного вибою, прохідники, вибійники на відбійних молотках, машиністи гірничих виймальних машин, сталевари, горнові, агломератники, вальцювальники гарячого прокату, оброблювачі поверхневих дефектів металу (вогневим засобом вручну) на гарячих дільницях, машиністи кранів металургійного виробництва (відділень нагрівальних колодязів та стриперних відділень), – за умови, якщо вони були зайняті на цих роботах не менше 20 років. Такий же порядок пенсійного забезпечення поширюється і на працівників, безпосередньо зайнятих повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничо-рятувальних частин) на шахтах по видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, що реструктуризуються або знаходяться в стадії ліквідації, але не більше 2 років.

Представники органу ПФ посилаються на те, що відповідно до наказу Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України «Про затвердження Інструкції про порядок ведення трудових книжок» вкладиш без трудової книжки недійсний.

Відповідно до пунктів 1, 2 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. № 637, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. У разі, коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків.

Відповідно до вимоги наведеного вище нормативно-правового акту заявник на підтвердження свого пільгового стажу надав вкладиш до трудової книжки, а також копії наказів про проведення атестації робочих місць на підприємствах, де він працював.

Однак, ці документи представники управління ПФ до уваги не прийняли, оскільки видані вони органом, який розміщений зараз на тимчасово окупованій території із відповідними печатками.

Результатом судового засідання стало винесення 7 березня 2018 року суддею Тернопільського окружного адміністративного суду постанови, якою адміністративний позов задоволено у повному обсязі.

За безоплатними правовими консультаціями жителі Тернополя та району можуть звертатися до Тернопільського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Тернопіль, вул. Шпитальна, 7. Контактний телефон: (0352) 52-15-20.

В Україні цілодобово діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги – 0-800-213-103. Зателефонувавши за ним, Ви зможете уточнити актуальну інформацію щодо осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, змін в законодавчій базі стосовно її надання, актуальні адреси та контакти центрів у всіх регіонах України. Ця телефонна лінія працює цілодобово. Дзвінки у межах України – безкоштовні.

 

«Чорна» зарплата жодних гарантій для життя не дає

Середа, 28 березня 2018, 06:30

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що погоджуючись на роботу без оформлення трудових відносин, одержуючи заробітну плату «у конвертах» необхідно чітко усвідомлювати, що позбавляєте себе гарантованого розміру заробітної плати, відповідного пенсійного забезпечення, забезпечення у повному обсязі гарантованого державою права на матеріальні виплати та соціальні послуги, оплачуваної відпустки, права на оплату лікарняного листа, охорону праці, можливості відстоювати свої інтереси як найманого працівника при виникненні непорозумінь із роботодавцем, можливості одержати банківський кредит.

Нелегальна трудова діяльність – це відповідальність перед законом як роботодавця, так і працівника. За порушення трудового законодавства законом передбачено як адміністративну, так і кримінальну відповідальність. Оформлення трудових відносин у законодавчо встановленому порядку, офіційне отримання заробітної плати – це державний захист від незаконного звільнення, гарантоване право на відпочинок, своєчасно виплачена заробітна плата в обсязі, не нижче визначеної законом.

Отримати усі необхідні консультації у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

Цікаво для тих, хто продає нерухомість

Середа, 28 березня 2018, 06:28

У Тернопільській ОДПІ нагадують, що порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого майна регулюється статтею 172 Податкового кодексу України.

Дохід фізичної особи – резидента від продажу (обміну) житлової нерухомості не оподатковується податком на доходи фізичних осіб у разі виконання наступних умов:

- продається житловий будинок, квартира або їх частина, кімната, садовий (дачний) будинок (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельна ділянка, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення;

- продаж одного із зазначених об’єктів здійснюється не частіше одного разу протягом звітного податкового року;

- відчужуваний об’єкт нерухомого майна перебуває у власності платника податку понад три роки.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.

У разі продажу протягом року більш як одного з перелічених об'єктів нерухомості або іншої нерухомості, отриманий дохід підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовим збором у розмірі 1,5%.

У такому самому порядку оподатковується дохід від продажу (обміну) об’єкта незавершеного виробництва.

Сума податку визначається та самостійно сплачується через банківські установи:

а) особою, яка продає або обмінює з іншою фізичною особою нерухомість, – до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу, міни;

б) особою, у власності якої перебував об’єкт нерухомості, відчужений за рішенням суду про зміну власника та перехід права власності на таке майно.

Відтак, фізична особа зобов’язана відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до податкової інспекції за місцем реєстрації.

Докладні консультації, тренінги та надання практичної допомоги у заповненні звітності отримайте у Центрі обслуговування платників за адресою: вул. Білецька, 1 та за телефоном: 43-46-46, 43-46-10.

 

Задекларуйте отриману валюту

Середа, 28 березня 2018, 06:26

У Тернопільській ОДПІ зазначили, що усі громадяни, які отримали у 2017 році доходи з-за кордону чи спадщину, гонорари, авторські виплати, дивіденди або неоподатковану заробітну плату, мають їх задекларувати. При цьому, податкову декларацію про майновий стан і доходи вони повинні подати незалежно від того, чи були з цих сум утримані податки.

У податковій декларації про майновий стан і доходи за 2017 рік громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військового збору 1,5%.

Громадяни можуть надіслати декларацію поштою або звернутися до посольства чи консульства. Також вони мають право оформити довіреність своїм близьким в Україні, щоб вони подали декларацію. Або подати її за допомогою електронних засобів он-лайн з використання електронного цифрового підпису.

У випадку, коли громадянин вже сплатив податок за тими ставками, які діють в іншій країні, то він має взяти у податкових органах іноземної держави довідку про сплачені суми і їх буде враховано під час перерахунку в Україні.

Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України.

Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

Звертаємо увагу, що в рамках проведення кампанії декларування доходів в «Електронному кабінеті» (особистого кабінету) реалізовано можливість сформувати фізичними особами запити для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізосіб-платників податків та отримати відповіді на такі запити.

В «Електронному кабінеті платника» також є можливість підготувати, заповнити та надіслати в електронному вигляді до податкової інспекції декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання громадянами декларації про майновий стан і доходи до 2 травня 2018 року включно.

Докладніші консультації – у Центрі обслуговування платників. Телефон для довідок: 43-46-10.

До уваги засновників друкованих ЗМІ, які проходять процес роздержавлення.

Вівторок, 27 березня 2018, 13:09

З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації».

Цей закон визначає механізм реформування друкованих ЗМІ, заснованих органами державної влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування.     

Відповідно до вищезазначеного закону реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється у два етапи: перший - протягом одного року з дня набрання чинності цим законом та другий - протягом наступних двох років.

На першому етапі здійснюється реформування друкованих ЗМІ та редакцій згідно з переліком, що затверджується Кабінетом міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері телебачення і радіомовлення, інформаційній та видавничій сферах, організовується підвищення кваліфікації працівників таких редакцій, а також складається Зведений перелік об’єктів реформування.

На другому етапі здійснюється реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій, не реформованих на першому етапі.Відповідно до статті 3 Закону, реформування друкованих засобів масової інформації та редакцій здійснюється такими способами:

1) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого ЗМІ та редакції - у разі відсутності державного (комунального) майна у майні редакції;

2) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого ЗМІ та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу у суб'єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення та тематичної спрямованості друкованого ЗМІ. (Більшість редакцій в Україні обрали саме цей спосіб);

3) вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого ЗМІ та редакції з наступною приватизацією майна редакції, що перебуває у державній чи комунальній власності, відповідно до законодавства з питань приватизації, - у разі, коли трудовий колектив редакції не подає протягом установленого законом строку пропозиції щодо своєї участі у реформуванні друкованого ЗМІ;

4) перетворення друкованих ЗМІ, заснованих центральними органами виконавчої влади, в офіційні друковані видання.   

 Право на перереєстрацію друкованого ЗМІ, засновниками (співзасновниками) якого є органи державної влади, інші державні органи та органи місцевого самоврядування, мають суб’єкти господарювання (правонаступники), які відповідно до Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих ЗМІ» здійснили реорганізацію шляхом перетворення редакції членами її трудового колективу у суб'єкт господарювання, а також фізичні особи, юридичні особи, трудові колективи, яким засновник (співзасновники) передав право на

заснування друкованого засобу масової інформації.     Зміна засновника (складу співзасновників) повинна оформлятися угодою між засновником (співзасновниками) і його правонаступником, укладеною відповідно до вимог цивільного законодавства України.

Відповідно до пункту 1.4 глави 1 Положення про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 21.02.2006 за № 12/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.02.2006 за № 173/1204 (далі – Положення) перереєстрація друкованих ЗМІ залежно від сфери розповсюдження здійснюється такими реєструючими органами:

1) загальнодержавної, регіональної (дві і більше областей) та/або зарубіжної сфери розповсюдження - Міністерством юстиції України;

2) місцевої сфери розповсюдження - головними територіальними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі (далі - головні територіальні управління юстиції).   

 Відповідно до статті 20 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» зміна засновника (складу співзасновників) повинна оформлятися угодою між засновником (співзасновниками) і його правонаступником, укладеною відповідно до вимог цивільного законодавства України.

Ця угода є підставою для подання правонаступником заяви про перереєстрацію в порядку, передбаченому статтями 11 і 12 цього Закону.



Головне територіальне управління юстиції у Тернопільській області

 

Сторінка 947 з 1451

«ПочатокПопередня941942943944945946947948949950НаступнаКінець»
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер