images/stories/logosait_new.jpg

 

Дивна смерть важливого свідка у справі про Смоленську трагедію сколихнула Польщу

Бортінженер знав усі обставини аварії літака Качинського.

Під Варшавою знайшли повішеним одного з ключових свідків авіакатастрофи з польським президентським літаком під Смоленськом у квітні 2010-го.

Бортінженер літака Ремігіуш Мусь прибув до Смоленська раніше, тому свідчив, що бачив на місці катастрофи.

42-річного чоловіка знайшла повішеним його дружина. Це сталося у передмісті Варшави, де мешкало подружжя. Жінка зайшла у підвал, побачила, що трапилось і навіть намагалась врятувати чоловіка, знявши петлю, однак лікарі, які прибули на місце події, констатували смерть.

Наразі цю справу розслідує окружна прокуратура Варшави, кажуть, що про вбивство поки не йдеться.

"Прокуратурою здійснюється візуальний огляд трупа. На тілі чоловіка не було виявлено пошкоджень, які вказували б на участь третіх осіб. На місці також не було знайдено прощальних листів", - зазначив представник окружної прокуратури у Варшаві Даріуш Шлєпота.

Цей випадок насторожив і сколихнув Польщу, адже, по-перше, країна глибоко релігійна і самогубство тут дуже велика рідкість. По-друге, Мусь – дійсно був ключовим свідком у розслідуванні катастрофи, в якій загинув президент Польщі Лех Качинський і вся польська еліта у квітні 2010 року.

Зазначимо, що технік прибув на аеродром під Смоленськом іншим літаком на годину раніше до падіння президентського борту. Він міг бачити, в якому стані була злітна смуга, якою була погода на той момент і, найголовніше, він чув радіопереговори між польськими пілотами і смоленськими диспетчерами.

Читайте також: Свідок бачив, як літак Качинського загорівся ще у повітрі

"Мені здається, що це дуже важливий свідок, мені невідомо як проводиться слідство, котре веде прокуратура і який статус мають ті чи інші свідки, але без сумнівів - це був один з найважливіших свідків у цій справі", - заявив міністр МВС Польщі Яцек Чіхоцький.

Бортінженер у своїх свідченнях поставив під сумнів висновки російської комісії, у яких говорилося, що смоленські диспетчери не дозволяли літакові спускатися нижче ніж на 100 метрів. Натомість, Мусь начебто чув, що диспетчери з землі дозволили спуститися нижче ніж на 50 метрів і там уже ухвалювати рішення – садити літак чи підніматись на 2-ге коло.

Раптова смерть – самогубство чи вбивство – справді важливого свідка насторожує і політиків.

"Я застерігаю щодо передчасних висновків і оголошення цієї загибелі самогубством. Потрібне ретельне розслідування, якими були його останні дні, з ким він контактував. Чи чинився на нього якийсь тиск? Чи його шантажували? Він не залишив передсмертної записки. Це дуже дивно. Ми можемо робити лише припущення, останнє слово за прокуратурою, чи було це самогубство, чи до цієї смерті причетний хтось інший", - сказав депутат польського сейму від партії "Право і справедливість" Маріуш Антоній Камінський.

Загалом розслідування аварії польського борту №1 завершили і в Росії - там винною назвали погоду, і в Польщі - тут говорили, що літак був старий, але дійшли висновку, що російські диспетчери не повинні були давати дозвіл на посадку ТУ-154. Утім в Польщі наголошують – розслідування не є повним, тому що Росія досі не передала рештки літака і чорні скриньки.

Але найголовніше, смерть бортінженера сталась напередодні того, як Росія все ж зголосилась передати речові докази до Польщі. Тепер гіпотетично Польща може поновити розслідування, але вже без одного із ключових свідків.

ТСН 

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер