images/stories/logosait_new.jpg

 

Репортаж


Смертельно небезпечна дорога:аварійний міст у Тернополі може впасти у будь-яку мить?

Понеділок, 12 грудня 2016, 14:14

Вже три місяці аварійний міст на вулиці Об’їзній в Тернополі частково перекритий. Це створює неабиякі незручності, адже жителі навколишніх сіл, щоб дістатися додому, тепер змушені або простоювати в пробках, або об’їжджати ледь не півміста, або навіть порушувати правила дорожнього руху.

Експерти кажуть, що відремонтувати шляхопровід можна за місяць часу, проте відсутність фінансування гальмує процес. Сума на ремонт віадуку обчислюється десятками мільйонів гривень, а такі кошти – не підйомні для місцевого бюджету. 
І поки влада міста шукає гроші, водії, які проїжджають цією ділянкою, щодня ризикують життям, адже невідомо, скільки ще зможе простояти цей міст без ремонту.

На дорогу – втричі більше часу і пального
Ремонт шляхопроводу, що на Об’їзній дорозі, біля повороту на Великі Гаї, практично відрізав жителів одного із найбільших сіл області від світу. Великогаївчанам доводиться долати цю ділянку щодня, тому вони не з чуток знають, наскільки важко доводиться їм зараз добиратися до власних домівок.

Володимир Богданович живе у Великих Гаях, а працює в Тернополі на БАМі. І якщо раніше дорога додому забирала у нього максимум 15 хвилин, то тепер у дорозі він проводить втричі більше часу. Відповідно більшими стали і його витрати на пальне.
«Раніше я спокійно їздив як на роботу в Тернопіль, так і додому у Великі Гаї. Відстань, яку я щодня долав, проїжджаючи мостом, дорівнювала 10-ти кілометрам, тож мені вистачало щонайбільше 20 хвилин, щоб добратися чи в одну, чи в іншу сторону.

Після перекриття правої полоси мосту ситуація суттєво ускладнилася. Тепер на гаївському перехресті можна їхати або прямо, або направо, а повертати наліво в сторону Гаїв забороняється. Тож тепер усім, хто їде з БАМу чи зі «Східного» мікрорайонів, потрібно рухатися через центр, тоді в сторону Великої Березовиці на так званий «клеверний міст», а тоді повертатися назад. Оскільки, згідно з дорожніми знаками, по-іншому їхати заборонено», - розповідає пан Володимир.

За його підрахунками, таким чином щодня доводиться намотувати зайвих 10 кілометрів і об’їжджати практично половину міста.
«Зараз замість 20-ти хвилин я їду додому цілу годину, а якщо додати затори у після робочий час в центрі міста, то, самі розумієте, ситуація виходить невтішна. Окрім того, практично тричі зросли витрати і пальне», - констатує Володимир Богданович.
Проте ця проблема стосується не тільки жителів Великих Гаїв, але і інших навколишніх сіл.

«У нашому селі практично у кожному дворі є автомобіль. Люди добираються на роботу чи по інших справах. Але не забуваймо і про сусідні села, жителі яких також їздять цією ділянкою – Товстолуг, Кип’ячка, Дичків тощо. Там живуть десятки тисяч людей і всі вони наполовину відрізані від світу. Тож це – не лише моя проблема, тому інакше, як ущемленням прав простих людей, я це назвати не можу», - каже водій.

За його спостереженнями, дехто ризикує і, щоб скоротити дорогу додому, повертає у забороненому місці. При цьому полісмени, каже пан Володимир, штрафують таких порушників вибірково.

Проте найбільше обурює чоловіка той факт, що за три місяці він не бачив, щоб міст хоча б почали ремонтували. 
«Ніяких ремонтних робіт тут ще не проводили, та й не знати, коли вони розпочнуться. Замість того, щоб щось робити, дорожники лише понаставляли знаків заборони, а люди мусять страждати. На мою думку, можна було б зробити додаткову полосу з правого боку, адже з лівої сторони перехрестя – достатньо широке. Тоді водії змогли б, як і раніше, повертати. Я не розумію, чому процес так тормозиться, адже це – напружене перехрестя, тут постійний рух, і вкінці кінців, це – дорога державного значення, а не заїзд на хутір із п’яти будинків», – обурюється Володимир Богданович. 

«Щодня ризикую життям»

Нарікає на затягування ремонту шляхопроводу інший водій Микола Іванович. 
«В час «пік» на мості – страшенні затори. А під час листопадового снігового «апокаліпсису» тут взагалі рух було перекрито», – розповідає чоловік.

Проте непокоїть Миколу Івановича і той факт, що міст – аварійний, і не можна сказати із впевненістю, скільки він ще простоїть.
«Щодня я долаю цю ділянку із острахом, адже доводиться, в прямому сенсі слова, ризикувати своїм життям і життям своїх рідних. При цьому ніяких ремонтних робіт за три місяці тут навіть і не починали. 

І я всі, і всі водії дуже сподіваємося, що проблема із фінансуванням найближчим часом вирішиться. Не розумію, чому влада затягує виділення коштів. З такими темпами міст взагалі може зруйнуватися», - каже пан Микола.
40 років без ремонту

Через шляхопровід на вулиці Об’їзній проходить траса міжнародного значення, яка фактично сполучає Балтійське море з Середземним. Тут постійно їздять безліч автомобілів, в тому числі великогабаритний транспорт. Під мостом – колія, по якій рухаються і пасажирські потяги. Не важко уявити, яких трагічних масштабів може сягнути обвал мосту, якщо продовжувати ним користуватися.

Саме тому міською радою, на балансі якої перебуває віадук, і було прийняте рішення про часткове перекриття цієї ділянки.
Як розповів заступник міського голови Тернополя Владислав Стемковський, міст на Об’їзній – об’єкт стратегічного значення. Проте і він, і ще десятки кілометрів доріг націо-нального значення до 16 навколишніх сіл перебувають на балансі міста. 
«Їхнє утримання, в тому числі ремонт, зимове прибирання тощо, відтягує дуже значний ресурс від міського бюджету. Ще у 2007 році Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова, згідно із якою такі об’єкти мали бути передані на баланс держави, тобто в Службу автомобільних доріг України. Проте минуло майже 10 років, а ця постанова досі невиконана, - каже заступник мера. – При цьому 70% навантаження на міст створює саме транзитний міжнародний транспорт. Держава при заїзді транспорту з-за кордону збирає кошти, відповідно держбюджет поповнюється, а Об’їзну вулицю, по якій транзитний транспорт рухається через Тернопіль, залишили на утриманні міста. Така ситуація – ситуація ненормальна», – каже посадовець.

Віадук на Об’їзній - це складова частина траси європейського значення Е85 і Е 50. Тут проходять транзитні маршрути, а траси мають загрузку дуже великої кількості вантажного транспорту. Саме це, за словами фахівців, і стало причиною руйнування мосту.
Він був збудований ще у 1968 році разом із Об’їзною дорогою і відтоді не ремонтувався. За своїми технічними параметрами шляхопровід відповідає вимогам 70-х років, проте теперішні навантаження по вазі, інтенсивності та швидкості руху цим параметрам не відповідають, кажуть експерти.

Тому ще у 2014 році спеціалістами було проведено обстеження технічного стану шляхопроводу. Тоді його стан експерти визнавали умовно задовільним, але експлуатацію дозволяли. Того ж року було виготовлено технічний звіт та замовлено проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт шляхопроводу. 
Цьогоріч же під час планового обстеження спеціалісти виявили повздовжні тріщини і констатували, що сьогодні міст знаходиться в аварійному стані і щодня все більше руйнується. Вже зараз пошкоджені несучі конструкції шляхопроводу, окремі конструктивні елементи та сама поверхня мосту.

Ремонт не допоможе?
На думку експертів, простого ремонту – недостатньо, а шляхопровід потрібно реконструювати. У іншому випадку можна чекати біди. Про це вони розповіли під час засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській обласній державній адміністрації. 

Як розповів директор ТОВ «Тернопільмостобуд» Юрій Левкович, під час будівництва мосту майже 40 років тому були використані струнно-бетонні балки, які, до слова, ще 20 років тому заборонили використовувати під час будівництва мостів.
«Міст не розрахований на теперішні великі навантаження, які він витримує щоденно. Тому до роботи необхідно приступати терміново. Облаштування мосту струнно-бетонними балками я вважаю помилкою проектувальників. Адже струни завтовшки 3-5 мм мають бути натягнуті, а інтенсивний рух та інші фактори спричиняють їхню корозію. 

Струни втрачають пружність, внаслідок чого міст може «скластися». Такі випадки в Україні були. При цьому зазначу, що у такому разі міст може впасти під своєю вагою, не кажучи вже про наслідки руху великогабаритного транспорту по ньому», – каже Юрій Левкович.

Підтверджує його слова і керівник групи обстеження НВП «Тріада», доцент кафедри доріг і мостів Національного університету «Львівська політехніка» Володимир Сало.

За його словами, окремі балки – зношені, а інші потребують термінової заміни. 
«Після попереднього обстеження ми зробили висновки, що причина аварійності моста полягає у втраті стійкості балок. Напередодні мостом міг проїхати великоваговий автомобіль не по осі балок, що, власне, й могло призвести до їхнього руйнування, а таких автомобілів щоденно тут курсує чимало. 

Як експерт зазначу також, що замінити балки буде легше і ефективніше, ніж здійснювати ремонтні роботи. При цьому, варто встановити сучасні балки, розраховані на більші навантаження», – каже Володимир Сало.
Окрім проблем із пружністю балок, також зруйнувався верхній шар їхнього покриття та верхній шар бетонних опор, а це загрожує обвалу мосту.

Були виявлені й інші дефекти, зокрема, провалля асфальтобетонного покриття на перехідних плитах, зруйноване покриття на тротуарах тощо.

Зараз на шляхопроводі досить помітні глибокі тріщини з однієї сторони. Тому поява тріщин з іншого боку – лише питання часу.
Міст можуть перекрити повністю?

За словами Володимира Сала, окрім того, що міст потребує реконструкції, поки не розпочався ремонт, його потрібно правильно експлуатувати. 

Саме тому з 15 вересня і до сьогодні виконується рішення міської ради про припинення автомобільного руху на найбільш аварійній ділянці шляхопроводу – по правій смузі руху від вул. Протасевича в напрямку вул. Гайова. При цьому їздити по мосту можна зі швидкістю не більше 40 км/год.

Окрім того, тут заборонений рух транспорту, вагою більше 8 тонн, а при в’їзді у Тернопіль цілодобово виставлені патрулі для обмеження руху важковагового транспорту зі сторони м. Хмельницького та м. Кременця.
«Це було дуже складне рішення, адже на даній ділянці дороги спостерігається шалений рух. Тим більше, що ця траса має міжнародне значення, і потік вантажного транспорту, при чому дуже часто перевантаженого на десятки тонн, дуже великий, що теж не на користь аварійній споруді, – коментує часткове перекриття мосту заступник міського голови Тернополя з питань інфраструктури Владислав Стемковський. – Наразі ми зробили те, що могли: обмежили рух по одній зі смуг і обгородили ділянку». 


На всіх в’їздах у Тернопіль стоять інформаційні щити, які показують схему об’їзду шляхопроводу. 
Окрім того, якщо водії стають свідками порушення правил об’їзду мосту водіями великогабаритного транспорту, заступник мера рекомендує записувати реєстраційний номер автомобіля, зробити за допомогою відеореєстратора чи фотоапарата фіксацію факту порушення. Копію цих доказів слід надіслати у Тернопільську міську раду та Національну поліцію. 

«Це питання безпеки для всіх нас. Якщо ігнорувати порушення вантажівками вимог безпеки, на мосту може статися біда. Під ним, нагадаю, проходить залізнична колія, яка сполучає Київ і Берлін. Знак обмеження там стоїть не тому, що комусь захотілось обмежити права далекобійників», - наголошує Владислав Стемковський.

При цьому в управлінні житлово-комунального господарства не виключають, що рух на мості можуть і зовсім заборонити.
«Якщо буде потреба, то цей шляхопровід перекриють повністю. Все залежатиме від стану конструкції», - кажуть в управлінні.
Після ремонту – нові правила руху
Під час засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській ОДА свою думку з приводу ситуації на шляхопроводі озвучила і начальник сектору організації дорожнього руху ДАІ області Світлана Поважна.
Вона звернула увагу на те, що рівень аварійності на цій ділянці – досить великий, тому тут потрібно не тільки проводити ремонтні роботи, але й змінити організацію дорожнього руху.

«Припускаю, що однією із можливих причин руйнування ділянки шляхопроводу, є наявність світлофорного об’єкта, через який транспорт зупиняється на мості. 

Окрім того, мають місце суттєві зловживання з боку водіїв важковагової техніки, адже після переважування автомобілів неодноразово з’ясовувалося, що вони важчі понад норму у декілька разів. Тому рішення обмеження руху я вважаю актуальним», - прокоментувала проблему Світлана Поважна.

Гроші на реконструкцію шукають
За висновками Львівської експертної комісії зараз шляхопровід перебуває у аварійному стані і з кожним днем руйнується все більше. Якщо споруду не відремонтувати у найближчий час, то вже за кілька місяців рух по ній може стати смертельно небезпечним. 

Ремонтні роботи на проблемній ділянці планували розпочати ще цього року. Будівельники в інтерв’ю журналістам запевняли, що роботи можна провести всього за місяць часу, але процес гальмує відсутність фінансування. Гроші на реконструкцію міська влада вже шукає.
За словами заступника начальника управління ЖКГ Тернопільської міськради Андрія Дроздовського, на капітальний ремонт віадуку потрібно близько 30 млн. гривень, а на реконструкцію, яку робити найдоречніше, від 40 до 100 млн. грн. 
Окрім того, міська рада замовила виготовлення проектно-кошторисної документації на ремонт мосту. Оскільки у проекті 2014 року не передбачалася заміна струнних балок прогонової частини шляхопроводу, то він потребує корегування.Орієнтовна вартість документації – 30 млн. грн. 

Зрозуміло, що у міському бюджеті на це грошей немає. Наразі під час сесії депутати виділили з міського бюджету лише 2 млн. гривень на виготовлення документації про початок ремонтних робіт моста на вулиці Гайовій. 
Гроші на сам ремонт місцева влада очікує від уряду, адже вказаний міст є частиною траси міжнародного сполучення. 
«Це - надто великий об’єм коштів для міста Решту суми ми очікуємо отримати від держави, як допомогу в умовах надзвичайної ситуації. Адже спеціалісти зафіксували даний випадок, як випадок, що може відноситися до надзвичайної ситуації..Але якщо ми не отримаємо розуміння від центральної влади, тоді змушені будемо вишукувати кошти у міському бюджеті, щоб проводити ремонтні роботи», – розповів мер Тернополя Сергій Надал.

Міськрада вже надіслала звернення до Кабінету міністрів щодо виділення коштів з резервного фонду для здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій.
«Ми подали звернення Кабінету Міністрів і персонально Прем’єр-міністру щодо необхідності виконання термінових робіт з реконструкції. Підкреслюю: реконструкції, а не капремонту. 

Було надіслано прохання виділити кошти на термінові роботи з резервного фонду держави. Є доручення Володимира Гройсмана. Знаємо, що його надіслали Національній поліції, Службі автомобільних доріг та Міністерству надзвичайних ситуацій, в компетенції яких є це питання. Ми їм теж надали результати експертизи мосту», - пояснює Владислав Стемковський.
Проте на разі невідомо, коли саме Кабінет міністрів виділить кошти. А тому терміни перекриття мосту і його реконструкції також залишаються невідомими.
*** 
Великі тріщини на шляхопроводі вже помітні неозброєним оком і не потрібно бути великим фахівцем, щоб розуміти, що міст руйнується. 

Тому виникає тільки одне запитання: чому за три місяці столична влада не змогла знайти кошти на його реконструкцію. Поки у своїх затишних кабінетах вони замаються популістськими рішеннями: чи то підвищенням мінімальної зарплати чи то виділенням мільярдів гривень на субсидії – в Тернополі тим часом, не дай Боже, може статися масштабна трагедія.
Питання також і до колишньої та теперішньої влади міста: чому міст не реконструювали ще 20 років тому, коли були заборонені струнно-бетонні балки, ну чи хоча б 5 років тому? Чому усі чекають біди? 

На жаль, народне прислів’я: «Поки грім не гримне, мужик не перехреститься», стало неписаним правилом для багатьох державних чиновників. Поки не розіб’ється в авіакатастрофі літак, його технічними проблемами ніхто не займається, поки не злетить у повітря якась АЗС, техніка безпеки автозаправок нікого не цікавить, поки не загине дитина, провалившись у відкритий каналізаційний люк, ніхто їх не інспектуватиме.

А тут, подумаєш, якийсь там міст у якомусь там обласному центрі. Звичайно, якщо завтра шляхопровід просяде, то міністри і чиновники першими знайдуть того, хто найбільше винний.

А тим часом тисячі водіїв не тільки терплять незручності, простоюючи у півгодинних заторах, але і щодня ризикують життям, проїжджаючи через аварійний міст, сподіваючись, що він таки сьогодні не впаде. 
То, може, не чекатимемо грому?


Підготував Адам Стрижнюк

 

Щоб зекономити на новорічному столі, слід вирушати за покупками

Понеділок, 12 грудня 2016, 08:33

Для економіки будь-якої країни вихідний святковий день пов'язаний із витратами громадян. Безперечно, по гаманцях українців чи не найбільший удар припадає на період новорічно-різдвяних свят. Подарунки на Миколая та під ялинку українці уже навчилася закуповувати заздалегідь, адже на порозі свят ціни ростуть на очах. Те ж саме стосується і їжі.

Результат пошуку зображень за запитом "новорічний стіл"Отож, аби зекономити тернополянам слід поволі починати закупівлю продуктів до святкового столу. Експерти прогнозують спад вартості продуктів, особливо популярних у передноворічний період: сири, ковбаси, рибу, рибні делікатеси, кондитерські вироби, консервацію, заморожені продукти, каву, чай, алкоголь, а також зниження цін на атрибутику свята. Все ж, до покупок слід підходити раціонально. Зверніть увагу на те, що акційні ціни також треба порівнювати. Товар із надписом «Акція» нерідко вартує дорожче, ніж він же у переддень акції, тому будьте пильні.

У передноворічну пору йде масовий забій свиней, чим пояснюється зниження цін на м’ясо на 7-10%. Також у зв’язку із зростанням пропозиції очікується спад вартості курячих яєць. Не передбачається подорожчання складників борщового набору, а от традиційні фрукти Нового року - мандарини уже почали роти в ціні. Сьогодні ще є можливість придбати їх оптом по 20-22 грн/кг та в роздріб по 26-28 грн/кг.

Готуй сани влітку, як говорить народна мудрість. Здійснювати закупку продуктів рекомендують починати в середині грудня. У цей час супермаркети традиційно запроваджують акції практично на всі категорії товарів і у вас ще є час проаналізувати ринок.


Піготувала Юлія Хім’як

Карантину у навчальних закладах Тернополя наразі не буде

Неділя, 11 грудня 2016, 12:11

9 грудня відбулося засідання комісії з питань надзвичайних ситуацій у зв’язку з підвищенням рівня захворюваності на грип та ГРВІ у Тернополі.

На комісії було вирішено наразі не призупиняти навчання у освітніх закладах міста. Хоча ситуацію було оцінено як нестійку, тому прийнято рішення застосувати превентивні заходи: обмежити проведення у навчальних закладах масових заходів, вжити відповідні епідзаходи, а також дозволити керівникам навчальних закладів самостійно закривати окремі класи на карантин при відсутності 20% учнів.

«Сьогодні говорити про епідемію передчасно, хоча ситуація тривожна. Це пов’язано з тим, що збільшується кількість тернополян, у першу чергу дітей віком до 14-ти років, які хворіють на ГРВІ, - розповідає начальник відділу охорони здоров’я та медичного забезпечення Ростислав Левчук. - Динаміка зростання рівня захворюваності від понеділка до п’ятниці показує, що ситуація наближається до порогового рівня і сьогодні становить 92,6% (від порогового рівня епідемії)».

За словами Ростислав Левчука, особливість цьогорічної епідемії у тому, що немає колективного імунітету на один із штампів грипу, який поширюється в Україні - грипу H3N2 «Гонконг». Також поширюються віруси типу А H1N1 «Каліфорнія» та типу В «Брісбен».

Заступник міського голови Леонід Бицюра каже, що члени комісії проводять постійний моніторинг ситуації, відслідковують показник рівня захворюваності та при необхідності комісія буде скликана позачергового і прийматиме відповідні рішення.

 

 

Володимир Гройсман оцінив переваги електронної картки у тернопільських тролейбусах

Субота, 10 грудня 2016, 15:25

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман проїхався у одному з тернопільських тролейбусів. Таки чином він мав нагоду ознайомитись із результатами запровадження міської Програми автоматизованої системи оплати за проїзд.

Також Володимир Гройсман зауважив, що Україна має відходити від стандарту загальних пільг і поступово робити їх цільовими. У майбутньому контролювати це питання повинна влада на місцях.

«Ми маємо відходити від загальних пільг на безоплатний проїзд і зробити їх цільовими. Це питання повинне бути на постійному контролі місцевої влади, яка краще розуміє, як це можна зробити, адже транспорт – місцевий, люди – місцеві, кошти з транспорту отримують місцеві підприємства, вони і мають вирішувати співвідношення пільговиків теж», - зазначив Володимир Гройсман.

Нагадаємо, що Тернопіль перше місто в Україні, де запрацював електронний квиток у громадському транспорті. Поки що таке нововведення працює у міських тролейбусах, проте з часом планують перевести на електронні квитки увесь громадський транспорт.

Нововведення має ряд переваг. Зокрема, можна буде побачити реальний облік усіх пасажирів на кожній зупинці. Також завдяки електронному квитку городяни зможуть зекономити 10% власних коштів.

«Серце» багатоповерхівки: чим живуть та як «лікуються» тернопільські ліфти

П'ятниця, 09 грудня 2016, 09:02

liftЛіфт, без сумніву, є найважливішим рухомим технічним елементом у сучасних  багатоповерхівках. Як без  нього, коли підніматися та спускатися потрібно по декілька разів впродовж дня? Справний ліфт неабияк виручає і матусь із дитячими візками, літніх людей та тих, у кого проблеми зі здоров’ям, тих, хто повертається із супермаркету чи після виснажливого робочого дня. Ліфт є місцем щоденної нетривалої  зустрічі із сусідами  чи служить для того, щоб впродовж лічених хвилин руху у ньому зібратися з думками та налаштуватися на вдалий робочий день… Недаремно часто можна почути, що ліфт – це «серце» багатоповерхівки, адже він завжди у русі. Насправді ж – це складна інженерно-технічна  споруда, яка може бути як помічником, так і найближчою до нашої оселі смертельною небезпекою. Все залежить від того, у якому технічному стані він перебуває та скільки часу пропрацював. Щоб користування ліфтом не становило небезпеки для пасажирів, необхідний постійний нагляд за ним  з боку інженерів ліфтових служб, які оперативно усунуть недоліки та зроблять усе, щоб прилад прослужив якнайдовше.

viber-image1

Головний інженер ПТ “Максима” Ростислав Прохира

Найбільше тернопільських ліфтів встановили у вісімдесятих

У Тернополі послугу з технічного обслуговування ліфтів надає три підприємства. Найбільшу частку у місті від 2012 року обслуговує ПТ «Максима». Як розповів головний інженер підприємства Ростислав Прохира на технічному обслуговування ПТ станом на третій квартал 2016 року знаходиться 427 пасажирських ліфтів в житлових будинках,  що перебувають на балансі підприємств, які обслуговують житловий фонд та прибудинкові території та 22 ліфти, які належать об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ).

  • Двісті сорок вісім ліфтів, що перебувають на нашому обслуговуванні, виготовлені на Могилівському ліфтобудівному заводі (МЛЗ), сто сімдесят три – виробництва Київського заводу ліфтів (КЗЛ), – розповідає пан Ростислав. – Як свідчать наявні документи, основну частину ліфтів, які перебувають на обслуговування ПТ «Максима», встановили ще у 1981-1985 роках. Загалом картина по місту така: впродовж 1974-1980 року було встановлено 66 ліфтів, у 1981-1985 роках – 128, у 1986-1990 роках – 96, 1986-1990 роках – 96, а у 1991 – 36 ліфтів. Цілком зрозуміло, що кількість нових підіймачів обумовлена інтенсивністю забудови Тернополя у ті чи інші періоди.

Майже усі ліфти перетнули свою вікову межу, тому проводяться роботи по їх відновленню

Ростислав Прохира розповів, що термін експлуатації ліфтів у багатоповерхівках  передбачений міждержавним стандартом і становить 25 років. Як видно із вищенаведених даних – у значної частини ліфтів термін експлуатації уже завершився.

  • Ліфтів, які станом на 2016 рік відпрацювали державний термін експлуатації, 326 одиниць. Цим ліфам відповідно до договорів, укладених із управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР експертне ЕТЦ «Держпраці» проводить експертне обстеження з метою встановлення можливості, доцільності, умов, терміну подальшої експлуатації. За результатами діагностики ходової частини і систем безпеки та стану обладнання ліфта вираховується термін подальшої експлуатації (звичайно 2- 4 роки, залежно від зносу основних вузлів). Раз у рік фахівцями проводиться технічний огляд ліфта.

Як зазначив інженер, після виділення бюджетних коштів і укладання з управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР договорів на проведення капітальних ремонтів ліфтів, для усунення виявлених недоліків ПТ «Максима» здійснює придбання необхідних матеріалів для капітального ремонту  ліфтів і продовження експлуатації ліфтів на дозволений експертною оцінкою термін.

  • У 2013 році ПТ «Максима» був здійснений капітальний ремонт восьми ліфтів, у 2014 році – чотирьох, у 2015 – семи, а у 2016 – заплановано капітально відремонтувати дванадцять кабін. У рамках таких ремонтів підприємством за рахунок власних коштів проведено капітальний ремонт кабін ліфтів із заміною щитів купе кабін, постів керування,  плафонів, покриття підлоги кабін, приводів дверей кабіни, обрамлення дверей кабіни, стулок дверей кабіни тощо. Впродовж останніх років фахівці ПТ «Максима» здійснили повну заміну двох десятків кабін. У першому півріччі 2016 року заплановано замінити три кабіни ліфтів у тернопільських багатоповерхівках.

Вандалізм пасажирів – одна з основних причин несправності

Щомісячно за рахунок інвестиційної складової (10% від обсягу робіт) ПТ «Максима» купує матеріали та виконує роботи з поточного ремонту обладнання ліфтів. Та роботи постійно додається, адже обладнання ліфтів не лише старіє та зношується, але й нищиться несвідомими користувачами.

  • Одною з причин зупинок та простоїв ліфтів є вихід з ладу обладнання, ресурс якого, передбачений заводом – виготовителем, вичерпався, – каже Ростислав Прохира. –  Та особливо часто сьогодні кабіни страждають через вандалізм пасажирів. А це – нищення щитів ліфтів, підпалювання кнопок в пульті управління,  кнопок постів виклику на сходових майданчиках… Полюбляють у нас заліпити жувальними гумками все, що можливо – і обладнання, і стелю, і плафони…

Попри все, у підприємстві докладають усіх зусиль, щоб мешканцям користуватися ліфтами було максимально комфортно. Зокрема, у ПТ «Максима» цілодобово працює ліфтова аварійна служба, працівники якої оперативно усувають непередбачені зупинки ліфтів та визволяють пасажирів, що застрягли у кабіні.

  • Впродовж робочого дня, від 9.00 до 18 .00 години, працює два автомобілі ліфтової аварійної служби, а від 18.00 до 9.00 години і у вихідні дні працює один черговий автомобіль з електромеханіком. Відтак, впродовж буквально декількох хвилин після телефонного дзвінка на місце зупинки ліфта прибуває аварійна бригада  і здійснює необхідні роботи для відновлення роботи ліфта, – каже  головний інженер ліфтового підприємства.

Окрім реагування на аварійні виклики, фахівці ПТ «Максима» здійснюють, як зазначалося, інші роботи: повну заміну кабін ліфтів, ремонт кабін, пультів керування, щитів, заміну освітлення, пластику стулок, лінолеумного покриття підлоги тощо, розповідає інженер.

– Робіт здійснюється чимало, та є проблема, що полягає у нешанобливому ставленні мешканців до цього місця загального користування. Приміром, не пройшло й двох днів, як щойно поміняний ліфт попалили запальничкою, – з сумом констактує пан Ростислав.- Мешканці, на жаль, не завжди усвідомлюють, що ліфт – це спільне майно і його варто берегти. А це означає не випалювати кнопок, не перетворювати ліфт у туалет, не смітити тут, не ліпити жувальних гумок. Ми просимо усіх з повагою відноситися до роботи електромеханіків із ліфтових служб!

До слова, як розповів Ростислав Прохира, є у Тернополі ліфти, яким уже понад двадцять років, а вони перебувають практично в ідеальному стані. Це вкотре підтверджує думку про те, що термін експлуатації ліфта та стан ліфтової кабіни залежить від добросовісності мешканців будинку.

Запчастини виготовляють в Україні та в Білорусії

Особливістю роботи із ліфтами є те, що виготовити запчастин для них неможливо. Необхідні деталі можна лише придбати, при цьому – не завжди можливо зробити це на території України.

  • Ми купуємо запчастини в Україні та в Білорусії. Здійснити ремонт існуючих елементів наші фахівці можуть, а от виготовити нові деталі – ні. Справа в тому, що на кожну запчастину для ліфта необхідна документація: сертифікат, паспорт відповідності із заводським номером. Це – ключові речі, які забезпечують якісну і безперебійну роботу підйомника. Кожна деталь ліфта має пройти необхідні тести та випробування, перед тим, як ми її купуємо, адже мова йде про безпеку, а в окремих випадках – і про людське життя. Наполегливо наголошую: при зупинці ліфта чи виникненні підозр щодо його справності, користувач має терміново звернутися до аварійної служби і в жодному разі не приймати жодних інших мір. Бувало, що мешканці поводяться агресивно, опинившись у кабіні, намагаються виламати двері, стрибають, щоб привернути увагу, або з метою звільнити «заручника» машини, сусіди лізуть у машинне відділення а намагаються щось відремонтувати самостійно. Робити це категорично заборонено! Нагадую, що в кожній кабіні ліфта є спеціальні наклейки, на яких зазначені номери телефонів диспетчерів аварійних служб. У деяких містах України у кабінах надається послуга диспетчеризації – достатньо лише натиснути кнопку звукової сигналізації на панелі, щоб диспетчери отримали інформацію про зупинку ліфта. Хоча, й тут українці часто самі собі обмежують можливість швидко звільнитися із ліфтового полону. Одним  із елементів, якими найчастіше цікавляться крадії, є трансформатори. Впродовж минулого року у Тернополі «виросли ноги» у доброго десятка саме цих запчастин, адже вони містять у собі мідь, тому не дивно, що вони є ласим шматком для зловмисників. Зникнення трансформатора мешканці помічають не відразу, адже ліфт без нього продовжує працювати. Втім, у разі зупинки ліфта, пасажир всередині залишається без світла і без можливості передачі інформації про поломку за допомогою звукового сигналу, – розповідає пан Ростислав.

Нехтування правилами користування ліфтом може  вартувати життя

На щастя, у Тернополі не траплялося трагічних випадків, спричинених неправильною експлуатацією ліфтів. Та нещодавно всю Україну сколихнула страшна трагедія, яка трапилася в Одесі. У шахті ліфта загинув трирічний хлопчик. Як  зауважив Ростислав Прохира,  знання та застосування правил безпечної експлуатації ліфтів могло б врятувати життя дитини та запобігти страшній втраті в одеській родині.

Нагадаємо, що 28 березня цього року, мешканка одеської багатоповерхівки підійшла з дитиною в колясці до ліфта на першому поверсі й викликала кабінку. Коли двері ліфта відчинилися, вкотила дитячий візок з малюком у кабіну ліфта. Однак запідозрила, що підйомний механізм несправний, і відразу ж викотила візок назад. При цьому дитина випала з нього, потрапивши в отвір між внутрішніми і зовнішніми дверима ліфта, впала у приямок (технологічне приміщення під першим поверхом висотою близько 2 метрів). Навіть невеликої висоти вистачило для того, щоб дитина загинула при падінні, – так зазначили в поліції. За даним фактом розпочато кримінальне провадження за ознаками ч. 1 ст. 115 (умисне вбивство) Кримінального кодексу України.

 

Головний інженер ПТ «Максима» Ростислав Прохира зазначив, що мама хлопчика не дотрималася правил безпечної експлуатації ліфтів, але, безумовно, у цьому випадку відповідальність мають нести і працівники підприємства, яке обслуговувало вказаний ліфт. Адже рух кабіни без команди свідчить про його технічну несправність. Тернопільські ліфтовики нагадують, що у відповідності до правил безпечної експлуатації ліфтів, в жодному разі не можна транспортувати дитину у візку. Дорослі, які супроводжують малюка, повинні брати його на руки перед тим, як зайти у ліфт. Про це зазначено в правилах, наклеєних чи не у всіх кабінках ліфтів, та, на жаль, ними часто нехтують, просто відклеюють чи пошкоджують таким чином, що прочитати їх не можливо. Як показує трагічна подія в Одесі, недотримання елементарного правила вартувало життя.

Для довідки:

Правила користування ліфтом

Для виклику кабіни натисніть кнопку виклику;
після автоматичного відкриття дверей треба пересвідчитись, що кабіна знаходиться перед вами. Увійшовши до кабіни, поверніться обличчям до двірного отвору, пересвідчившись, що нічого не заважає зачиненню дверей;
натисніть кнопку потрібного поверху. Двері зачиняться автоматично та кабіна прийде у рух. Якщо двері зачинились, а кабіна не прийшла у рух, натисніть кнопку «Стоп» і двері автоматично відчиняться для виходу;
при русі донизу кабіна може зупинитись на проміжних поверхах для посадки інших пасажирів;
для перевезення дитини у колясці необхідно перед входом до кабіни обов’язково взяти дитину на руки та увійти з нею до кабіни, після чого завезти за собою пусту коляску;
при виході з кабіни спочатку вивезіть пусту коляску, а потім вийдіть самі з дитиною на руках;
при поїздці дорослих з дітьми до 12 років першими до кабіни повинні заходити дорослі, а потім діти;
при виході першими повинні вийти діти;
припускається перевозити вантажі великих габаритів тільки в присутності обслуговуючого персоналу.

Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР

 

Сторінка 1079 з 1432

«ПочатокПопередня1071107210731074107510761077107810791080НаступнаКінець»
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер