images/stories/logosait.jpg

 

Репортаж


Відкритий Кубок Кременця з регбі-7 визначив переможців

П'ятниця, 18 вересня 2020, 09:13

Відкритий  Кубок  Кременця  з регбі-7 визначив переможців

 

0

У Кременці на міському стадіоні відбувся відкритий  Кубок  Кременця  з регбі-7, присвячений  35-річчю кременецького регбі. Участь в змаганнях брали  юнаки 2008-2010 років народження.

Перше місце зайняла команда Кременецької ДЮСШ-1 імені Андрія Пушкара, друге місце здобула команда КУТОР «Тернопільської обласної ДЮСШ з літніх видів спорту», третє місце завоювали одразу дві команди:  ДЮСШ  з м. Львова та Кременецької ДЮСШ-2 імені Андрія Пушкара.

Переможці та призери нагороджені кубками, грамотами, медалями, особистими  подарунками.

Юних регбістів обласної дитячо-юнацької спортивної школи з літніх видів спорту готував до змагань тренер-викладач Володимир  Крутовський.

 

Анатолій Яцина, заступник директора обласної ДЮСШ з літніх видів спорту

 

Облаштування спортивного майданчика медичного коледжу – на завершальному етапі

П'ятниця, 18 вересня 2020, 09:12

Облаштування спортивного майданчика медичного коледжу – на завершальному етапі

0

Підходять до завершення роботи з облаштування спортивного майданчика на території студентського гуртожитку Чортківського державного медичного коледжу.

Уже встановлено поліуретанове покриття футбольного поля. На черзі – монтування секційних збірних трибун та роздягалень.

https://chdmc.org.ua/

 

Увага! Тернопільська обласна універсальна наукова бібліотека оновила віртуальну виставку книжок шрифтом Брайля і запрошує вас оглянути її

П'ятниця, 18 вересня 2020, 09:12

Увага! Тернопільська обласна універсальна наукова бібліотека оновила віртуальну виставку книжок шрифтом Брайля і запрошує вас оглянути її

http://library.te.ua/

Пропонуємо вашій увазі доповнену віртуальну виставку книжок шрифтом Брайля, які надані безкоштовно за підтримки благодійної організації «Фонд родини Нечитайло» та Національного університету «Львівська політехніка».
Пропонуємо ознайомитися з книжками шрифтом Брайля, які надійшли до бібліотеки у 2020 році!
На виставку: http://library.te.ua/virtualyn-vistavki/virt2020_01-braille/

 

Ціннісні пріоритети дошкільної освіти в сучасних умовах

П'ятниця, 18 вересня 2020, 09:11

Ціннісні пріоритети дошкільної освіти в сучасних умовах

0

Такою була тема онлайн засідання секції, у якій взяли участь методисти дошкільної освіти, працівники методичних установ, відділів освіти, які відповідають за дошкільну освіту, або голови методичних об’єднань Тернопільської області.

В Україні дошкільна освіта є обов’язковою частиною у системі безперервного навчання. Дошкільні роки є важливим етапом для цілісного розвитку дитини. І нині зміст дошкільної освіти органічно пов’язаний з ідеями Нової української школи: він забезпечує наступність між дошкільною та початковою ланками освіти в умовах шкільної реформи.

Як все буде відбуватися в новому навчальному році? Які рамки накладає адаптивний період на діяльність ЗДО і на що звертати особливу увагу? Саме відповіді на ці запитання мали можливість почути учасники секції.

Зокрема, у своєму виступі «Пріоритетні напрямки та головні орієнтири дошкільної освіти в сучасних умовах» методист відділу дошкільної і початкової освіти Н.Я. Бачинська розповіла про необхідність підтримки батьків у цей період та налагодження партнерських стосунків з сім’ями вихованців, про особливості організація освітнього процесу в адаптивний період тощо.

Спеціалісти області, які відповідають за дошкільну освіту, мали можливість познайомитися із методистом навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти  С.О. Ярмолицькою, яка у своєму виступі розповіла про важливість психологічного супроводу в ЗДО, познайомила з ресурсами свого блогу та зробила огляд основних категорій дітей, батьків та працівників, які потребують особливої уваги та підтримки психологів.

Про особливості інклюзивного навчання та універсальний дизайн в ЗДО педагоги мали можливість почути від методиста обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО А.Б.Олексишин.

А також, учасники студії, отримали «валізу» з інструментами для ефективної організації співпраці та вирішення професійних питань.

На завершення зустрічі, педагоги мали можливість поділитися своїми думками, висловити свої побажання щодо отриманої інформації та співпраці в новому навчальному році.

Більше інформації щодо роботи секції «Ціннісні пріоритети дошкільної освіти в сучасних умовах: 2020/21 навчальний рік» та матеріали для використання в 2020/21 н.р. можна знайти за посиланнями:

http://ippo.edu.te.ua/

Втрата нюху та смаку: чому цей симптом став №1 при COVID-19 та що з цим робити?

Четвер, 17 вересня 2020, 12:37


Коли пандемія почала лише крокувати світом, серед найбільш розповсюджених симптомів згадували: підвищену температуру, задуху, сухий кашель та відчуття втоми.

Проте з часом у медіа та соцмережах все більше людей, які захворіли на COVID-19, повідомляли про те, що втратили нюх та смак.

У липні Гарвардська медична школа написала, що більшість хворих на COVID-19 так чи інакше переживають втрату нюху або аносмію.

Аналіз електронних медичних записів показав, що хворі на нову коронавірсну інфекцію у 27 разів частіше втрачають нюх, ніж ті, хто хворіє на інші вірусні захворювання. Є дані, що 80% людей старше 75 років скаржаться на такий симптом.

Дослідження припускають, що втрата нюху у випадку COVID-19 відрізняється від втрати нюху в результаті інших вірусних захворювань.
Наприклад, багато вірусів спричиняють втрату нюху через набряк слизової.

Під час COVID-19 люди не чують запахів, але при цьому можуть не мати шмарклів чи закладеного носа.

З настанням холодів та збільшенням кількості вірусних захворювань, відрізнити коронавірусну хворобу від звичайного ГРВІ все складніше, тому нині багато людей орієнтуються саме на синдром втрати нюху та смаку.

З його появою, зокрема, йдуть робити тест та проходити комп'ютерну томографію легень.

Чи дійсно варто орієнтуватися на цей симптом? Чому ми інколи втрачаємо нюх?

Як стверджує дитячий інфекціоніст Євгеній Щербина, не лише збудник, який викликає COVID-19 (Sars-Cov-2), може провокувати втрату нюху.

"Багато інших вірусів з групи ГРВІ, особливо грип, та навіть вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) можуть бути причиною аносмії.

Втім, судячи з усього, Sars-CoV-2 викликає цей симптом з більшою вірогідність та тривалістю.

Окрім того, зникнення нюху може бути єдиним симптомом хвороби, що рідко можна зустріти при інших ГРВІ, особливо при грипі", – пояснює лікар.
Сам механізм втрати нюху до кінця не відомий, так само як і механізм втрати смаку.
Але деякі стверджують, втрата смаку настільки сильна, що деякі перестають відчувати печіння перцю.

Смак їжі ми часто відчуваємо завдяки здатності відчувати запах.
"Рецептори смаку – це базові характеристики: солодкий, гіркий, кислий, солоний.
Саме запахи доповнюють та розкривають смак. І навіть якщо рецептори смаку збережені, а нюхові рецептори – ні, то відчуття смаку постраждає", – пояснює Анатолій Власенко.

То що ж трапляється з нашими відчуттями?

Ми маємо в нашому носі нервові клітини, відомі як нюхові сенсорні нейрони.

Вчені з Гарвардської медичної школи припускають, що вірус не пошкоджує самі нюхові нейрони, але атакує скоріше "допоміжні" клітини, які їх оточують – сустентакулярні та базальні клітини.

"Це пов'язано з тим, що нейрони не вміють експресувати на своїй поверхні славнозвісні рецептори ACE2, за які чіпляються віріони Sars-CoV-2.

Експресію в цьому контексті можна пояснити як "появу" чогось як відповідь на подразник.

Тобто ці рецептори просто не з'являються на поверхні нейронів.

Проте рецепторів ACE2 багато в епітеліальних клітинах нижніх дихальних шляхів, а також "допоміжних" клітинах, які також впливають на наш нюх", – додає Євгеній Щербина. Лор Тереза Козак також пригадує: існує припущення, що збудник COVID-19 пошкоджує кору зон головного мозку. Але чітких підтверджень ця теорія поки знайшла.

Як швидко нюх та смак відновлюються?

Євгеній Щербіна зазначає, що 90% одужавших від коронавірусної хвороби відновлюють здатність відчувати запахи протягом 2-4 тижнів після появи цього симптому.
"Але приблизно 10% пацієнтів скаржаться на тривалішу відсутність нюху, а в деяких нюх не відновлюється і через 3 місяці", – розповідає лікар.

Як нюх відновити?
За словами лора Терези Козак, ще задовго до коронавірусу практикували так зване "тренування нюху":
"Не можна сказати, що така "гімнастика" має сильну наукову доказовість, але проблема ще в тому, що сам нюх – це дуже суб'єктивна характеристика, яку важко чітко визначити та виміряти".

Євгеній Щербіна у свою чергу додає, що ця методика все ж таки досить безпечна і її можна спробувати.

Вона полягає в тому, що пацієнт по черзі вдихає 4 ефірні олії: евкаліпт, гвоздика, лимон та троянда.

Звичайно, перед такою вправою, необхідно проконсультуватись з лікарем та упевнитись, що у вас немає алергії на жодну з олій.

"Вдихати ці олії потрібно по черзі по 15 секунд кожну, з 10-секундними перервами між ними, 2 рази в день – зранку та ввечері", – розповідає Козак.

Лікар додає, що сенс виконувати таку вправу є лише тим, у кого нюх через 2-4 тижні не повернувся. Такі "тренування" нюху можуть тривати й до 3 місяців.

Якщо є позитивна динаміка лікар може порадити продовжити курс та заміняти ефірні олії. Запропонована така методика, була в журналі Rhinology. В Британському медичному журналі також йдеться про те, що "тренування нюху" може бути дієвим для його відновлення.

Проте непоганою стратегією є і просте вичікування – як показує досвід одужавших, нюх має повернутися.

Такої самої стратегії вичікування варто дотримуватись і в тому, що стосується появи смаку.

Але скоріш за все смак відновиться і разом з нюхом.

 

Сторінка 4 з 1173

«ПочатокПопередня12345678910НаступнаКінець»
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер