images/stories/logosait_new.jpg

 

Ціна каструлі борщу зросла до майже 100 грн

Ціни на продукти в Україні за рік виросли на 10-15%, а на деякі харчі - на всі 40%, йдеться у сюжеті ТСН.19:30.


Розрахунки експертів підтверджують і кияни у супермаркетах. Кажуть, що подорожчали картопля та капуста - основні інгредієнти так званого борщового набору, за яким виміряють добробут українців.

Наразі картопля, буряк і капуста на гуртовому ринку коштують по 3 грн/кг, цибуля - по дві, і морква - за 3,5 грн. І основне - ребра - по 45 грн, а помідори - по 35.

Така каструлька борщу за рецептом киянки Катерини тягне на 94,5 грн. Торік те саме обходилося на 8 гривень дешевше, каже жінка і додає, що зараз помідори у борщ не кладе, бо нині це - не економно.

Водночас продовольчий міністр Микола Присяжнюк каже, що не може такого бути. За його розрахунками, борщовий набір навіть подешевшав відносно минулого року - на 2 грн. Ймовірно, в нього свій рецепт.

Експерти переконують, що рахувати можна по-різному. Зокрема, на борщ обирати найдешевше, не звертаючи увагу на якість.

"У нас є державне регулювання на соціальні товари. Відповідно, там є обмеження по рентабельності як для товаровиробників, так і для торгівельних мереж", - повідомила голова аналітичного відділу Марія Колесник.

Аналітики пояснюють ріст цін так званою прихованою інфляцією. На товари із соціального переліку - хліб, варені ковбаси 1-2 сорту, курятина, молоко та сметана нижчої жирності - встановлена мінімальна торгова націнка. На ці харчі і виробники, і продавці змушені тримати однакову вартість, проте вони себе не стримують, коли продукт до цього списку не входить.

"У преміальному сегменті ми це відчуваємо суттєво", - зазначає Колесник.

Наприклад, ковбаса сирокопчена вищого ґатунку минулого року коштувала в межах 110 грн/кг, зараз - на 30-40 грн дорожче. Те саме відбувається з сирами і молочними продуктами.

"Люди починають обирати або дешевші товари з тої самої полиці, або просто купувати менше, ну, скажімо, не 300 грамів, а 200", - пояснила аналітик.

Виробники навіть йдуть на хитрощі. Так, змінивши жирність сметани лише на відсоток, її вже можна перенести в преміум сегмент, а відтак - підняти ціну.

Однак це ніяк не позначається на купівельній спроможності українців, більше на харчі вони витрачати все одно не можуть, бо просто стільки не заробляють.

Кореспондент ТСН Ірина Маркевич.

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер