Аеропорт "Бориспіль" наблизився до банкрутства
Середа, 06 березня 2013, 10:16
Рахункова палата оприлюднила звіт про розтрату коштів в аеропорті "Бориспіль". Аудит встановив, що через недбалість чиновників 3,7 млрд грн використані неефективно та з порушенням закону, йдеться в сюжеті ТСН. 19:30.
Інвестиції в повітряні ворота
Масштабні інвестиції, спрямовані на розвиток аеропорту, виявилися марними. Після проведення в Україні чемпіонату Євро-2012 аеропорт завантажений лише на третину.
Фінансові показники об'єкту лише погіршуються. Запланований чистий прибуток аеропорту "Бориспіль" на цей рік майже в 6 разів менший, ніж у 2011 році.
"586 млн за минулий рік було прибутку. Я впевнений у тому, що тільки збитки будуть в цьому році", - прокоментував позафракційний нардеп Сергій Міщенко.
Концесія
Виходом із ситуації колишній міністр інфраструктури Борис Колесніков бачив концесію. Однак законний шлях до неї пролягає через процедуру банкрутства аеропорту.
"Працює тільки один механізм – банкрутство. Це надуманий механізм і тривалий. Він виливається в рік-півтора", - пояснює нардеп від Партії регіонів Вячеслав Богуслаєв.
На його думку, такі ідеї пояснюються одним – землею, котрою володіє аеропорт. Про державну безпеку та авіаперевезення майбутній концесіонер думатиме в останню чергу.
"За концесією в Києві стоїть земля. За землю можуть голову відірвати", - вважає регіонал.
Перейнялася проблемами аеропорту Рахункова палата. На можливість банкрутства тут натякають цифрами. Ситуація створює ризики непогашення аеропортом кредитних зобов'язань, які перевищують 4 млрд гривень.
Дорогий термінал
Тим часом міністерством поповзли чутки: вже збудований термінал D не відповідає вимогам часу.
Переробляти його потрібно за додаткові гроші – близько 1 млрд гривень. Хоча на нього вже пішло майже 5 млрд замість тих 1,5 млрд, що були заплановані на проектній стадії.
Сотні мільйонів гривень держава виділила на будівництво нового сучасного паркінгу в терміналі D. Утім, люди досі вимушені залишати свої машини просто на дорозі. Куди пішли гроші – запитання без відповіді.
Міністерство
Позиція самого аеропорту невідома – звідти шлють самі відписки. Мінінфраструктури взагалі запити журналістів ігнорує.
На зустріч із керівником відомства з "бориспільського" питання зумів потрапити лише нардеп Міщенко – завдяки парламентському посвідченню. З його слів, міністр відмовляється від ідеї концесії.
"Мене завірили в тому, що про ніяку концесію питання не йде. Взагалі. Питання знято. Немає пропозицій, немає бажання і взагалі бачення того, щоб передавати комусь в руки", - зазначив Міщенко.
Зарплати
У журналістів були й інші питання. Зокрема, стосовно зарплат у конвертах для персоналу "Борисполя". Інформація щодо таких фактів стосується водіїв і прибиральниць. Перші навіть збиралися страйкувати, але їх питання вирішили видачею грошей.
Незрозумілою є й ситуація з новою фірмою, яка від січня займається прибиранням в аеропорті. Контора пропонує 1 тис. 800 грн зарплатні. Санітарну книжку кандидатові радять купити. А про трудову думати не раніше, ніж за півроку роботи.
Подейкують, з дня на день в аеропорту местиме нова мітла. Бо в міністерстві розглядають питання про невідповідність директора аеропорту займаній посаді.
Кореспондент ТСН Ольга Василевська