images/stories/logosait_new.jpg

 

Таксі в Україні може подорожчати на чверть, а тисячі українців – втратити підробіток

Вже другий рік чиновники обговорюють можливість змін роботи таксі в Україні. І це обговорення вже набуло форми законопроекту. Якщо документ пройде слухання і буде підписаний на всіх відповідних рівнях, службам таксі в Україні доведеться працювати по-новому. Таксисти повинні будуть отримати спеціальні ліцензії, обладнати свої машини лічильниками, мати в авто книги скарг, і відповідно проводити ТО машини та в обов'язковому порядку перевіряти своє здоров'я. Крім цього, в деяких містах планується надати таксистам спеціальні автостоянки. Наприклад, у Києві планується обладнати під таксі близько 300 автостоянок. За даними КМДА, вони будуть розташовані біля лікарень, торгових центрів, на площах тощо. Під знаком якості Основна причина, з якої чиновники хочуть змінити систему приватних перевезень, - якість та безпека. В Мінінфраструктури стверджують: зараз перевізники не можуть гарантувати ані того, ані другого. За даними прес-служби відомства, в Україні нелегально працює близько 70 % перевізників. "Реальних служб таксі, у яких свій власний автопарк, від сили 20% на всю Україну. Решта перевізників працюють через так звані диспетчерські. Запит про клієнта скидається через диспетчера на сервер, звідти його може прийняти будь-який приватний автовласник і забрати клієнта", - розповідають ТСН.ua в профспілці таксистів.  Але чи можна так гарантувати якість? "Це найбільш небезпечна і не відрегульована діяльність у підприємництві. Небезпеці піддається не лише пасажир, а й сам водій. Нещодавно був випадок у Києві: пасажир вбив водія, який підробляв перевезеннями через диспетчерську, і забрав його машину. Злочинця знайшли тільки тоді, коли родичі потерпілого побачили в мережі інтернет оголошення про продаж машини і звернулися в міліцію", - розповідає Борис М., директор служби таксі. Непросто й клієнтам. "Якість роботи таксі значно погіршилася. Вибереш собі одну службу - запишеш телефон, і помічаєш, що вже через три-чотири місяці якість падає. Так нещодавно я з місячним малюком їхала з лікарні, відразу попередила по телефону: потрібна чиста машина і здоровий водій. Приїхав явний наркоман: у нього були розширені зіниці, він гнав машину як ненормальний і проїхав мій будинок, я зробила йому зауваження, так він у відповідь на мене ледве з кулаками не кинувся. Було дуже страшно", - розповідає киянка Світлана Єфімова. "У цій сфері має бути реальне регулювання і достатнє наповнення ринку суб'єктами господарювання. Ринок таксомоторних перевезень не повинен регулюватися інспекторами - контролерами, що іноді відбувається", - переконаний Олег Шайко, заступник голови Держкомпідприємництва. Реформа розцінок Однак поки не всім перевізникам подобається ідея реформи в нинішньому вигляді. "Буде введено новий контроль, але в нашій країні часто контроль дорівнює слову "хабар", - каже Юрій Бобко, таксист зі стажем. Збільшить вартість перевезення придбання ліцензії і лічильника. "Лічильник коштує 3-5 тисяч гривень. Таксист в Києві отримує 4,5-5,5 тисяч. Це його місячна зарплата, природно, він викладати зі своєї кишені таку суму не захоче, перекладе її на плечі споживача", - впевнений Тарас Симоненко, таксист. У середньому, за підрахунками перевізників, після реформи вартість перевезення збільшиться приблизно на 20-25%. Для порівняння зараз "мінімалка" коливається в межах 30 гривень. У разі реформи вона буде обходитися в 38-45 гривень. "А якщо сюди приплюсувати ще й вартість стоянки, - адже я сумніваюся, що ті стоянки, які обіцяє нам міська влада, будуть безкоштовними, - то поїздка на таксі взагалі вийде золотою", - прогнозує Юрій Бобко. "Проте тоді будуть фіксовані суми. І деякі таксисти не будуть лупити тариф "новорічний"  у свята, або вдвічі підіймати ціни в сильний дощ, або як торік, у снігопади", - зазначає Борис М., власник служби таксі.  А поїздки на далекі відстані там і зовсім б'ють по кишені навіть заможних європейців. Наприклад, подорож на таксі в аеропорт в будь-якому великому місті Європи коштує не дешевше 150 евро. "Дійсно, в Європі таксі дуже дороге. Однак  лічильники, і ліцензії, і медкартки - все у таксиста є. Але там є альтернатива таксі - за розкладом курсує громадський транспорт, і які б пробки в місті не були, на трамвайну лінію або на смугу, відведену для тролейбуса чи міського автобуса, ніхто ніколи не заїде. А в аеропорти в багатьох містах ходять сучасні електропоїзди і це дешевше таксі приблизно в десять разів", - розповідає Ольга Вдовенкова, киянка, яка часто самостійно подорожує. Є і ще один нюанс, на який звертають увагу чиновників перевізники - заробіток. "Для багатьох українців перевезення - це додатковий заробіток. Я їду на роботу з лівого берега до центра (працюю менеджером), через диспетчерську службу шукаю клієнта в своєму районі. І 40-50 гривень кожен ранок у мене в кишені. Якщо перевізників зобов'яжуть ліцензувати свою діяльність, я втрачу можливість так підробляти", - говорить Олег М., киянин. До речі, можливість так підробляти, за оцінками експертів, втратить не один Олег, а майже 300 тисяч осіб - приблизно стільки задіяно в приватних перевезеннях.


Світлана Єрьоміна, ТСН

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер