images/stories/logosait_new.jpg

 

В Україні водіям радять не спокушатися на дешеві поліси страхування авто

Одна з найбільших страхових компаній "Лафорт" оголосила себе банкрутом. Хоча торік входила до десятки найуспішніших. Восени "Лафорт" вже перестав виплачувати страхові премії, але його поліси за привабливими знижками агенти продавали аж до Нового року. Тепер офіси фірми - взагалі на замку, — йдеться в сюжеті "ТСН-Тижня".


Деякі водії уже півроку не можуть діждатися від страхової компанії ні копійки. Телефонні дзвінки обурених автолюбителів зустрічає автовідповідач. Телефони в офісах "Лафорту" не відповідають з кінця минулого року. Водії на побитих авто поїхали штурмувати центральний офіс фірми у Києві. Проте там виявилося, що компанія переїхала, проте і за новою адресою її не виявилося.

Фірма, яка раптом зникла, ще торік виглядала цілком надійною. Вона посідала 8 місце в Україні за кількістю проданих полісів автоцивілки. У серпні 2012 її перевіряли державні контролери. Жодних фінансових "хвороб" тоді не діагностували. Але вже у грудні водії засипали нацкомісію скаргами, що "Лафорт" не платить.

Дивіться також: На ринку автоцивілки вибухнув неабиякий скандал

Чиновники бачать вихід у написанні листів до компанії. Шукати "привида", з яким листується нацкомісія, нині вже справа прокуратури. Тут розглядають кілька версій: доведення до банкрутства, штучне банкрутство.

Але водіям, які чекають компенсацій за порожніми полісами, це розслідування нічим не допоможе, пояснюють в прокуратурі. За коштами постраждалих відправляють тепер до Моторно-транспортного бюро. Цей орган ніби страхує страхові компанії. Якщо фірма зникне, то бюро бере виплати на себе, але, не так швидко, як хотілося б.

Алгоритм дій для жертв страхових аферистів виглядає так: спочатку треба подати на "Лафорт" до суду, проконтролювати судових виконавців, а якщо вони виявляться безсилими, то очікувати процедури банкрутства страхової компанії. Далі слід вчасно написати до Господарчого суду, щоб той включив обдурених до переліку кредиторів і чекати, доки ліквідатор компанії розрахується з водителями. А якщо в ліквідатора забракне коштів, тоді вже витрати візьме на себе Мото-транспортне бюро.

Випадок з "Лафортом" в Україні не перший і не останній. Бо за вітчизняними законами будь-яка страхова компанія з уставним фондом в три копійки може продати полісів на мільйон. І ніхто їй це не заборонить.

Закон, який має посилити відповідальність страховиків перед клієнтами, вже у Верховній Раді пройшов перше читання.

А поки на ринку цілком може з'явитися чергова "мильна бульбашка", сумлінні страховики дають поради із серії: вбережи себе сам. Водіям радять не ганятися за дешевими страховками, які продають із знижкою у 20-30 %, бо завтра вони можуть перетворитися на порожні папірці.

Кореспондент ТСН Ольга Кашпор


Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер