images/stories/logosait_new.jpg

 

Медична реформа на Тернопіллі – мрія, міф чи брехня?

- Є певний сенс у висновках ректора медуніверситету щодо необхідності змін в охороні здоров’я, - каже депутат облради Володимир Чубатий. – Однак хочу вам нагадати, що та концепція, над якою почали працювати у 2009 році, - проект. Документ облрада не ухвалила!

Утім, перші кроки з реформування галузі вже зроблені, визнає начальник відділу соціально-економічного розвитку та бюджетного планування Тернопільської облради. І через це Володимир Чубатий побоюється, що ми можемо незабаром втратити і ті центри первинної медичної допомоги, які облаштовують за кошти спонсорів, і навіть діючі медичні заклади.

- Має бути механізм, як це все повинно перейти у комунальну власність. А ні – то це майно опиниться у приватних руках, - припускає він. – Такі приклади вже є…

Депутат облради Степан Барна підтримав колегу і пригадав, що вже чув про конфлікти із закриттям лікарень у Конюхах, Копичинцях, Язлівці. Зняти гостроту питання допомогло тільки звернення до Міністерства охорони здоров’я та медичного керівництва краю. Люди дещо заспокоїлися, але тривога залишилася. Степан Барна відкидає звинувачення в саботажі реформи медицини з боку обласної ради. Натомість він вбачає саботаж у діях влади.

- Указ президента вийшов у березні, а відповідне розпорядження голови обладміністрації – у листопаді 2012 року, - пригадує він. – Як по-іншому це назвати, як не саботаж? Дев'ять місяців "народжувалося" розпорядження губернатора у кабінетах адміністрації…

На брак механізмів в реалізації планів влади щодо медицини наголосив і пан Чубатий.

- Я чув, що в Херсоні ту реформу взагалі відклали – на рік, - каже він. – Будують велике приміщення, формують базу і лише тоді запрацює Центр екстреної медицини.

Власне, утворення Єдиного центру екстреної медичної допомоги - із широкими функціями є ще одним каменем спотикання у реформі. Адже матеріальну базу швидкої не поліпшили.

- Створили центр екстреної медицини і медицини катастроф, тобто нову структуру, яка мала б об’єднати всі функції, які несли нижні ланки: районні лікарні і територіальні медичні об’єднання щодо надання невідкладної швидкої медичної допомоги, - каже Володимир Чубатий. – Фінансуванням служба не забезпечена …

Розрахунки Міністерства фінансів передбачають на невідкладну медицину 55 млн грн, а потреба становить 74! У тому числі 13 млн грн не додали на заробітну плату. Наразі з власних резервів область "нашкребла" 4 млн грн. Але цього, як каже пан Чубатий, недостатньо.

- Ця структура не буде просто об’єднувати вже існуючі швидкі, мають бути нові підрозділи, – додає Володимир Чубатий. – Зрештою, GPS-навігатори треба закупити, встановити…

Є й інша проблема: у розмові депутатів виявилося, що чотири райради категорично відмовилися передавати майно, інфраструктуру своїх станцій швидкої допомоги у розпорядження Єдиного центру екстреної медицини. А про те, що дану службу від початку створення лихоманить через нестачу фінансування – і мови нема. При нагоді депутати нагадали про те, що умовою ухвалення рішення про утворення Університетської лікарні була допомога на її оснащення, ремонт тощо. Не мало, не багато – 38 мільйонів гривень обіцяли під гарантію Кабміну, але медичний заклад жодної копійки ще не отримав!

- І ми досі ні лікарні нормальної не маємо, ні тих мільйонів, - констатує пан Барна. – І вони ще звинувачують у чомусь обласну раду...

20 хвилин 

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер