images/stories/logosait_new.jpg

 

У Тернопіль прилетіли англійські аси на легендарних літаках

10 липня у Тернопільському аеропорту приземлилася ціла ескадрилья британських ретро-літаків. Чотири з них – це літальні апарати часів Першої світової війни. Їх у цілому світі залишилося не так вже і багато, адже оригінальні конструкції складалися з дерев’яних частин, обтягнутих тканиною. Очолював групу пілотів легендарний авіа-мандрівник Джонатан Елвес.

Зустрічали гостей заступники губернатора Петро Гоч і Микола Головач, а також міський голова Сергій Надал. Всі чиновники одноголосно заявляли, що хочуть, аби наше летовище знову запрацювало.

Передував прибуттю гостей з Туманного Альбіону зліт малої авіації з західних областей України. Тернопіль представляв тільки один літальний апарат – старенький АН-2, у народі більший відомий, як «кукурудзяник».

Англійці у наше місто привезли одразу чотири легендарних літаки Tiger Moth, які будувалися ще на зорі авіації у часи Першої світової війни. «Свої перші вильоти ці літаки здійснили ще у 1914 році, – розповів авіатор з Тернополя – Тоді люди тільки навчилися більш-менш літати і вже почали на них воювати. Літаки були дуже ненадійними і часто ламалися».

Справді, британські ретро-літаки потребували особливих для посадки умов. «Наші реконструйовані борти мають специфічне шасі, – розповів один із пілотів Роберт Кларк. – Заднього колеса, як такого, немає. Замість нього прилаштована невеличка металева лижа. У ті часи як таких гальм не було, тому пристосування використовувалося для зменшення швидкості при посадці. Нас дуже порадувало те, що у Тернополі є біля бетонної смуги ще й ґрунтовий майданчик, де ми спокійно приземлилися».

Зізнався Роберт Кларк, що дуже йому сподобався Тернопіль з висоти польоту. Особливо мальовничим йому здалося озеро. На жаль, часу подивитися його ближче не було.

Командир ескадрильї Джонатан Елвес вже добре ознайомлений з нашими традиціями. В його біографії – польоти у всі чотири сторони Європи, він тричі пересікав Альпи, 24 рази перелітав протоку Ла-Манш, здійснював рейси у Грецію та північну Африку. І це все на своєму старенькому Tiger Month з номерним знаком «G-ANRN», який кожного разу злітає із власного ґрунтового аеродрому поруч з його фермою біля Бленфорда.

Джонатан вже тричі побував на теренах колишнього Союзу. Тож коли йому на зустріч у тернопільському аеропорту вийшли три дівчини з короваєм, він одразу запитав: «А де ж традиційна сіль?». Солі справді не було, тому британці куштували український коровай без неї.

За Збручем 

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер