images/stories/logosait_new.jpg

 

У підручнику для першого класу задачі, яких не розв'яжуть дорослі

"Сестричок звали Маша, Ніна і Дарина. Одна з них найменша, а інша найстарша. Назви імена дівчаток від найстаршої до найменшої", - цитує тернопільський видавець Ярослав Гринчишин задачу з підручника математики для другого класу.

- Це було б смішно, якби не було так гірко, - каже він.

У підручниках затверджених Міністерством освіти і науки України, є сотні помилок, продовжує видавець. Тож під час проведення 20-го книжкового форуму видавців у Львові видавництва України запланували акцію: "Скажи "Ні" корупції в освіті!". Основні гасла акції: "ГЕТЬ корупцію та монополію від підручників!", "ГЕТЬ "анти підручники" зі шкіл!", "Учителю! Не бійся використовувати якісну літературу!", "Гриф МОН — не інструмент монополізації". Представники тернопільських видавництв обговорили проблеми підручників під час засідання прес-клубу.

Так, на 140 сторінках підручника з математики для першого класу, затвердженого Міністерством, тернопільські видавці знайшли 153 помилки. Практично стільки ж у підручнику для другого класу.

- Ці помилки ми публікували у нас на сайті, відправляли в Міністерство освіти, ділилися з усіма з ким тільки можна, - каже Ярослав Гринчишин. - І ось вийшов комерційний тираж. В основному тут врахували пунктуаційні, стилістичні помилки, фактичні. Концепція книжки, яка була, така й залишилася. Ось взірець: "один крок - це мірка довжини". Ми в зауваженнях написали, що нема слова мірка - є міра. Редактори підручника беруть слово "мірка" в лапки.

Пан Гринчишин показує математику для другого класу тих же авторів, а це, - Рівкінд та Оляницька. Тут чи не кожна сторінка розмальована червоним фломастером. Видавець цитує задачу: "В автобус зайшли 20 хлопчиків, а дівчаток на 10 менше. Скільки дівчат поїхало на екскурсію? Куди їхали хлопці, якщо відомо, що в автобусі їхали учні одного класу?"

- Ви всі закінчили школу, - каже Ярослав Гринчишин. - Хто виконає завдання для другого класу? Тут я знайду добрий десяток задач, які я думаю, ніхто з тут присутніх розв’язати не зуміє. Хто писав ці книги, чому, як вони отримали гриф Міністерства, як вони перемогли на конкурсі? Є школи, які вчать дітей по цих книгах і половина дітей України згідно приписів Міносвіти повинні вчитися за ними. Тому видавці зібравшись, вирішили вимагати в Міністерства заборонити користуватися такими книжками. Далі потрібно відмінити процедуру грифування.

Чоловік наводить ще один приклад безглуздої задачі в метематиці для другого класу.

- "Бджілка зібрала за літо 27 кілограмів липового меду і 24 кілограми квіткового. Скільки кілограмів меду зібрала бджілка за літо?" Ви уявляєте ту бджілку, яка зібрала пів центнера меду. Для чого в дітей формувати неправильне уявлення про навколишнє середовище?

Підтримує акцію і тернопільський видавець Василь Ванчура.

- Я думаю, що ви погодитеся, що у вчителя має бути вибір підручника, - каже він. - Кожне видавництво має право видати свій підручник, який пройде апробацію, і вчитель має право його обрати. Ми підтримуємо акцію. Адже хочемо, щоб був вибір гарного підручника без грифів. І тут нам повинні допомогти вчителі. 

20 хвилин 

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер