images/stories/logosait_new.jpg

 

У Тернополі відкриють центр для утилізації авто

Здаючи старий автомобіль на утилізацію, його власник буде отримувати грошову компенсацію на купівлю нового авто. У середньому ця сума має становити від 10 до 12 тис. грн. Однак деяких тернополян така перспектива не радує.

Програма утилізації старих автомобілів викликала жваві дискусії серед тернопільських водіїв. Оскільки вона ще знаходиться на стадії розроблення документації, місцеві автомобілісти шукають плюси та мінуси нововведення.

-         Цікаво, що таки придумають наші чиновники? – каже тернополянин Василь Гук. – Декотрі знайомі подейкують, що старі машини, яким більше десяти років, примусово  вилучатимуть у їх власників. Але це ж абсурд, оскільки в нашому місті з доріг зникне половина авто. Думаю, влада запропонує якийсь альтернативний варіант, інакше країну охоплять акції протесту.

Наразі Кабмін працює над доопрацюванням пунктів Програми утилізації старих авто. ЇЇ реалізація, скоріш за все, почнеться уже з початку наступного року, прогнозують експерти автомобільного бізнесу. Згідно з Програмою, якщо водій має автомобіль «віком» старше 10 років і здав його на утилізацію, він може купити новий транспортний засіб одного з українських виробників, при цьому, власнику старого авто мають виплатити грошову компенсацію, яка становитиме від 10 до 12 тис. грн. Такі заходи, на думку влади, дозволять суттєво збільшити показники продажу автомобілів саме вітчизняного виробництва.

«Шкідливі викиди зашкалюють»

Одним із завдань Програми утилізації старих автомобілів є також зменшення шкідливого впливу на довкілля. Адже на думку спеціалістів, такі машини є джерелом забруднення повітря.

Викиди шкідливих речовин  зі старих авто і справді зашкалюють, погоджується тернопільський водій із 20-ти річним стажем Михайло Гудима.

-         Подивишся – не машина їде, а труна на колесах, - каже він. – У цивілізованих країнах таких авто на дорогах уже давно немає. А в нас люди керуються принципом: «Трясусь, але їду».

На думку пана Гудими, Програма утилізації мала б допомогти українцям пересісти на сучасніші машини. Однак проблема в тому, чи створить держава адекватні умови для даного нововведення.

-         Хто поїздив на новій машині, їхати на старій навряд захоче, - акцентує чоловік. – Час не стоїть на місці, а тому, звичайно, у нових транспортних засобів є ряд переваг:  це і менший розхід пального, і зручність у користуванні, і потужність. На деякі старі марки автомобілів уже майже нереально знайти запчастини, а тому вони просто «гниють» під будинками.

Продовжуючи, водій говорить, що Програма утилізації могла б допомогти більшості молодим тернополянам стати більш мобільними. Для цього влада повинна передбачити, перш за все, прийнятні ставки кредитування нових авто.

-         Якщо машина вартує сто тисяч гривень, а процентна ставка складає двадцять-двадцять п’ять відсотків – це просто жах, - наголошує водій. – Якби зі здачею старого авто українцям запропонували кредит, приміром, під п’ять відсотків річних, упевнений, багато людей подумали б про зміну транспортного засобу.

Прогнозувати важко

Прогнозувати наслідки реалізації Програми утилізації старих автомобілів поки що важко, говорить заступник директора з торгівлі тернопільського автосалону «Мотор-Центр Галичина» Олена Грис. За її словами, утилізація сприятиме продажу нових транспортних засобів.

-         Кожен законопроект має як плюси, так і мінуси, - продовжує вона. – Позитивним аспектом нововведення є те, що здаючи старі авто в утиль, їхні власники будуть забезпечувати роботою єдиний у країні шредер ний завод по переробці металобрухту. Окрім того, утилізація допоможе зробити повітря у країні чистішим.

Пункти прийому авто, які підлягають утилізації, мають з’явитися на території кожної області і в містах, населення яких становить більше 100 тисяч чоловік. До кінця грудня, у Тернополі планують відкрити один з таких пунктів на базі ПАТ «Тернопіль Авто», повідомив головний інженер підприємства Роберт Вишковський.

-         Нині готуємо необхідні документи, - додає він. -  Уже виділена спеціальна територія, на якій будемо складувати старі авто. Також заключені договори з організаціями, котрі прийматимуть транспортні засоби на утилізацію.

Що стосується примусової утилізації машин, пан Вишковський заспокоює водіїв, наголошуючи, що ніхто в них не відбиратиме транспортний засіб посеред вулиці.

-         Мова скоріш йде про реєстрацію нового автомобіля, - пояснює він. – Якщо конкретна особа планує купити новий автомобіль, але має старий, то повинна буде здати його на утилізацію. Втім, поки що це тільки – на рівні розмови, остаточного рішення по Програмі ще не маємо.

 

Наталія БУРЛАКУ

20 хвилин

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер

вугілля і дрова

Банер